Light showi kolektiva JLS so se v zgodovino popkulture vpisali kot standard vizualne spremljave koncerta; nastopali so ne le na Woodstocku, ampak tudi v klasičnih koncertnih dvoranah, kakršni sta Carnegie Hall in Lincoln Center. Foto:
Light showi kolektiva JLS so se v zgodovino popkulture vpisali kot standard vizualne spremljave koncerta; nastopali so ne le na Woodstocku, ampak tudi v klasičnih koncertnih dvoranah, kakršni sta Carnegie Hall in Lincoln Center. Foto:

Petdnevni Transmediale, ki zvečer odpira vrata v berlinski Haus der Kulturen der Welt, se po navadi lahko pohvali z bogato mednarodno paleto sodelujočih umetnikov in kustosov. Na letošnji izdaji, ki bo do 5. februarja pod svojim okriljem gostila razstavo, delavnice, videoprojekcije, performanse in razprave, bo sodelovalo okrog 200 umetnikov.

Joshua Light Show: V šestdesetih sinonim za največji light show na svetu
Na slovesnosti ob odprtju v Hiši kulture bo v Chicagu delujoči umetnik jon.satrom izvedel performans, organizatorji pa za sklepno slovesnost napovedujejo še nastop Joshua Light Show, vizualnih umetnikov, ki so svoj čas "nadgrajevali" koncerte Janis Joplin, Jimija Hendrixa in The Doors ter bili skoraj inventar newyorškega East Villagea, v Evropi pa niso nastopili že vse od šestdesetih let dalje. Ustanovitelj kolektiva Joshua White bo tokratni nastop, ki bo križanec analognih in digitalnih elementov, sestavil iz arhivskega fotogradiva, projekcij in svetlobo odbijajočih predmetov.

JLS so bili tako v šestdesetih prvo večje utelešenje kulturnega prebujenja, zanimanja glasbe in vizualne umetnosti, zvoka in likovne umetnosti. S tem, ko je začel v svoje nastope vključevati videoprojekcije na velikih platnih, je Joshua White tudi bolj ali manj "izumil" koncept VJ-ja. Mimogrede, če mislite, da dela JLS še niste videli: če ste videli z več oskarji nagrajeni film Polnočni kavboj iz leta 1969 z Dustinom Hoffmanom v glavni vlogi, ste ga. Kolektiv navsezadnje tudi niso zgolj muzejski inventar: v zadnjem času so nastopali z Yo la Tengo, alternativnimi rockerji iz New Yerseya.

Osrednja razstava Transmediala bo s pomočjo predmetov za vsakdanjo rabo in umetniških del osvetlila temno plat naših stehnologiziranih življenj, so zapisali organizatorji. Britanski umetnik Ben Woodeson pa je za festival pripravil instalacijo z naslovom Health & Safety Violation.

Začetki Transmediale segajo v leto 1988, ko je bil to festival videa.