Picassov La Gommeuse je sicer šele na petem mestu slikarjevih najdražje prodanih del - na prvem mestu ostajajo Alžirke, za katere je trenutni lastnik letos odštel 179,4 milijona evrov. Zato pa je postavila rekordno ceno za delo iz umetnikovega modrega obdobja.
Picasso vsako sezono znova preseneti in tudi tokratni večer ni bila izjema, je po dražbi zadovoljno dejal vodja oddelka za impresionistično in moderno umetnost Simon Shaw. La Gommeuse pravzaprav ponuja dve sliki v eni, saj se je ohranil tudi portret prodajalca umetnin Pera Manacha, ki ga je Picasso naslikal na hrbtni strani. Delo opisujejo kot najpomembnejše iz mojstrovega modrega obdobja, ponujeno na dražbi. Do četrtkove menjave lastnikov je bila del zbirke Američana Billa Kocha.
Akt kabaretne plesalke, po kateri nosi delo ime, je Picasso naslikal leta 1901. Portretiranka ni znana, La Gommeuse (gumijast) pa je bil tisti čas slengovski izraz za popevkarje v kavarnah in njihove pesmi. Da se za plesalko skriva tudi Manachev portret, so odkrili šele med restavriranjem slike leta 2000.
Najdražje prodana Picassova dela na dražbah:
Alžirke - 179,4 milijona dolarjev (2015)
Akt, zeleno listje in doprsni kip - 106,5 milijona dolarjev (2010)
Deček s pipo - 104,1 milijona dolarjev (2004)
Dora Maar z mačko - 95,2 milijona dolarjev (2006)
La Gommeuse - 67,5 milijona dolarjev (2015)
Žensko doprsje - 67,4 milijona dolarjev (2015)
Ženska s prekrižanimi rokami - 55 milijonov dolarjev (2000)
Picasso se je rodil leta 1881 v Malagi, študiral v Barceloni in Madridu. Od leta 1904 je živel in delal v Parizu, kjer so tedaj životarili in ustvarjali številni umetniki, v francoski prestolnici pa dočakal tudi konec druge svetovne vojne. Po vojni se je preselil v Vallavis na Azurni obali, kjer se je začel posvečati keramiki. Vsako leto je v kraju priredil tudi po dve ali tri razstave. Umrl je leta 1973 v Mouginsu.
Modra, rožnata in drobljenje forme
La Gommeuse je nastal šest let, preden je Picasso šokiral s svojimi Avignonskimi gospodičnami in zakorakal v prelomno kubistično fazo. Pred modro fazo se je iskal v realizmu, za njo je sledilo rožnato obdobje (1904-1906), ko sta med drugim nastala La toilette in portret znamenite zbiralke Gertrude Stein. Poglavje kubizma, ki ga je Picasso v Parizu nagnetenim umetnikom predstavil skupaj z Braqueom, je poleg Avignonskih gospodičen prineslo dela Sedeči akt, Aficionado in Harlekin ter vrsto kolažev. Sledilo je obdobje neoklasicizma z elementi nadrealizma (1925-1945), v katerem je nastala slika Ples, nato pa čas intenzivnega ukvarjanja z grafiko, kiparstvom in keramiko.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje