Za evropsko filmsko nagrado se potegujejo tudi nekateri filmi, ki so bili tudi v igri za oskarja. Ali pa so ga celo dobili. Foto: EPA
Za evropsko filmsko nagrado se potegujejo tudi nekateri filmi, ki so bili tudi v igri za oskarja. Ali pa so ga celo dobili. Foto: EPA
Wim Wenders
Wim Wenders predseduje Evropski filmski akademiji. Foto: EPA

Na seznam 42 kandidatov namreč prav nobeni državi ni uspelo 'vriniti' več kot treh filmov. Dnevi prevlade angleškega, nemškega, francoskega in italijanskega filma so očitno mimo. Evropske oskarje podeljuje Evropska filmska akademija, katere 1.800 članov bo do 3. novembra izbralo nominirance v več kategorijah. Na priznanje smejo za zdaj upati filmarji iz 26 držav. Med njimi ni slovenskih.

Nekaj najbolj 'vplivnih' kvalifikantov
V 20-ih državah z največ člani Evropske filmske akademije so po en film izbrali neposredno. Druge kvalifikante pa je izbirala mednarodna komisija, v kateri so sedeli Šved Gunnar Bergdahl, Bolgar Stefan Kirov, Britanec Derek Malcolm in Španec Jose Maria Riba. Med kandidati za nagrade je kar nekaj filmov, ki so v zadnjih mesecih že navduševali na številnih festivalih.

V to skupino lahko uvrstimo zmagovalca festivala v Cannesu, romunski film 4 meseci, 3 tedni in 2 dneva, nemško-turški film Na drugi strani Fatiha Akina, režiserja, čigar film Z glavo ob zid je evropskega oskarja prejel leta 2004, iskrivo češko komedijo režiserja Jiržija Menzla Stregel sem angleškemu kralju, Zadnjega škotskega kralja Kevina MacDonalda ter seveda tudi veličastno koprodukcijo Parfum, ki jo je režiral Tom Tykwer. Ostra konkurenta bosta vsaj še Kraljica Stephena Frearsa, francoska animacija Persepolis.

Akademija Wima Wendersa
Evropsko filmsko akademijo so ustanovili leta 1989. Poslanstvo ustanove, ki ji predseduje nemški režiser Wim Wenders, je predvsem spodbujanje razvoja in promocije evropske filmske produkcije. Čeprav so oči medijev in javnosti v Akademijo usmerjene le enkrat na leto, to je ob podelitvi prestižnih nagrad, pa je ustanova dejavna vse leto. Vsako leto se tako zvrsti vrsta dogodkov, ki obravnavajo finančne vidike evropskega filma, ki spodbujajo izobraževanje filmarjev in ki problematizirajo umetniškost dela evropskih filmskih ustvarjalcev.