Daniel Day-Lewis s sinom Ronanom in ženo Rebecco Miller na lanski premieri filma She Came To Me, ki ga je Miller napisala in režirala. Foto: AP
Daniel Day-Lewis s sinom Ronanom in ženo Rebecco Miller na lanski premieri filma She Came To Me, ki ga je Miller napisala in režirala. Foto: AP
Sorodna novica Fantomska nit

Danes 67-letni Daniel Day-Lewis je nazadnje pred kamero stal v Fantomski niti, psihološki drami Paula Thomasa Andersona z letnico 2017. Po upokojitvi ni več dajal intervjujev ali kako drugače javno nastopal.

No, zdaj se vrača v filmu Anemone, ki ga bo režiral Ronan Day-Lewis, je potrdila ameriška produkcijska hiša Focus Features. Poleg Daya-Lewisa starejšega bodo v njem nastopili še Sean Bean, Samantha Morton, Samuel Bottomley in Safia Oakley-Green, snemanje pa se je že začelo v Manchestru.

Oče in sin sta skupaj tudi napisala scenarij, ki "raziskuje večplastna razmerja med očeti, sinovi in brati ter dinamiko družinskih vezi," kot je zapisano v uradnem sinopsisu.

Sorodna novica Daniel Day-Lewis o svoji upokojitvi: "V resnici ne vem, zakaj"

Nikoli se mu ni bilo težko odpovedati slavi
Daniel Day-Lewis je od nekdaj slovel po tem, da je svoje vloge izbiral skrajno selektivno in le redko stopil pred kamero. Enkrat se je iz medijskega sveta umaknil že pred upokojitvijo, sredi devetdesetih, in svojo odločitev opisal kot " polovično upokojitev". Posvetil se je svoji "prvi ljubezni", rezbarjenju, se preselil v Firence in se tam lotil tudi čevljarstva. Po petih letih ga je spet pred kamere zvabil Martin Scorsese s Tolpami New Yorka: odredil mu je vlogo markantnega voditelja tolpe Williama "Mesarja" Cuttinga.

Še bolj dramatično je igralec na klin obesil gledališko življenje: leta 1989 je odkorakal z odra Narodnega gledališča v Londonu sredi predstave Hamlet, češ da je videl duha svojega očeta. Pozneje je pojasnil, da tega ni mislil čisto dobesedno: "Najbrž sem neposredno po tem res rekel veliko reči in do neke mere sem verjetno vsak večer res videl duha svojega očeta, kajti če ustvarjaš predstavo, kakršna je Hamlet, boš na vse skupaj gledal skozi spekter lastne izkušnje."

Leta 2017 je svojo odločitev za upokojitev utemeljil z besedami, da se je
Leta 2017 je svojo odločitev za upokojitev utemeljil z besedami, da se je "žalost v njem naselila za stalno". "To se je zgodilo že med pripovedovanjem zgodbe in v resnici ne vem, zakaj." Foto: AP

Anekdote o "mučnih pripravah" na vloge
Britanec je bil zaradi metodološke intenzivnosti, s katero se je vrgel v vsako vlogo, eden najbolj spoštovanih igralcev v industriji: v pripravah na Mojo levo nogo ni hotel vstati z invalidskega vozička, za Neznosno lahkost bivanja se je naučil češko, med snemanjem Tolp New Yorka pa je poslušal Eminemovo The Way I Am, da je zbral dovolj agresije za pred kamero. Za Fantomsko nit se je naučil šivati, proučeval je modne revije iz štiridesetih in petdesetih let ter se posvetoval z nekaterimi najuglednejšimi imeni v industriji. Šel je celo tako daleč, da je poustvaril obleko modne hiše Balenciaga.

Sam pri grajenju "mita Daniela Daya-Lewisa" sicer ni hotel sodelovati. "Ljudje govorijo, očitno v mojem imenu, o mučnih obdobjih priprav, a pri tem zgrešijo poanto: zame je to čisti užitek," je izjavil v intervjuju za The Rolling Stone ob izidu Tolp New Yorka. "Mesarski poklic seveda ne bi bil moja prva izbira. A vsako početje, ki zahteva posebne veščine – na primer to, ko mesar nabrusi nož – je čudovito opazovati."

Za oskarja je bil nominiran šestkrat in zlati kipec domov odnesel trikrat: leta 1989 za Mojo levo nogo, biografsko dramo, v kateri je igral umetnika Christyja Browna, ki je zaradi cerebralne paralize lahko tipkal samo z nogo. Leta 2007 je veliki met ponovil kot naftni mogotec na prelomu stoletja; oskarja mu je prinesla že omenjena drama Tekla bo kri Paula Thomasa Andersona. Tretjega oskarja mu je Akademija podelila leta 2012, za naslovno vlogo v Spielbergovem predsedniškem portretu Lincoln.

Daniel, ki se je rodil v zakonu pesnika Cecila Daya-Lewisa in igralke Jill Bacon, je filmski ognjeni krst prestal leta 1971 kot (neimenovani) vandal v filmu Sunday Bloody Sunday. Obiskoval je prestižno akademijo Bristol Old Vic in redno delal v gledališču in na televiziji, preden je počasi pritegnil pozornost filmske industrije. Prelomno je bilo zanj leto 1985, ko se je širši množici predstavil v dveh večjih filmih – v gejevski ljubezenski drami Moja čudovita pralnica ter v adaptaciji Sobe z razgledom E. M. Forsterja.

Njegov igralski razpon je bil, kot že rečeno, širok: v Poslednjem Mohikancu (1992) je igral ameriškega staroselca, v Imenu očeta (1993) irskega revolucionarja, v Času nedolžnosti (1993) newyorškega aristokrata ter puritanskega kmetovalca v Lov na čarovnice (The Crucible, 1996).

"V življenju vsakega igralca je trenutek, ko se mora vprašati: je še dostojno, da se s tem ukvarjam?" je nekoč izjavil igralec, ki sicer živi na Irskem s svojo ženo, igralko Rebecco Miller.