Mednarodni festival, ki ga že 11. leto pripravlja Slovensko etnološko društvo z Inštitutom za slovensko narodopisje ZRC-ja SAZU-ja, bo do sobote ponudil filme z etnografsko-antropološko tematiko.
V fokusu bodo etnografski dokumentarni filmi, ki jih ustvarjajo etnologi in antropologi, pa tudi neodvisni filmarji in dokumentaristi. Festival ni tekmovalne narave, program sestavljata sekciji študentskih in drugih filmov. Za redni program selektor vsako leto izbere okoli 30 filmov.
Od nakupovalnih središč do begunskih taborišč
Letos bo na ogled pester nabor filmov, od kratkometražnih do celovečercev, vsem pa bo skupna etnografsko-antropološka tematika. Ta se skriva v čisto vsakdanjih dogodkih, kot je zapiranje nakupovalnega središča v eni od baltskih držav (Solaris, 2015) ali v samorefleksiji, ki se poraja v mladih tetoviranih Dunajčanih (Povezani s črnilom, 2016).
Dogajanje filma Območje nič (2015) je postavljeno v eno največjih begunskih taborišč v Jordaniji, dogajanje v filmu Hotel Splendid (2016) pa v begunski center v Italiji.
Film Nabiralci morske trave (2016) prinaša poetičen prikaz življenja v ruskih prostranstvih ob Arhangelsku, režiserka dokumentarca Odlito v Indiji (2014) pa je krenila po poteh nastanka pokrovov kanalov na newyorških ulicah, ki so jih odlili v Indiji, so zapisali v ZRC-ju SAZU-ja.
V okviru Dnevov etnografskega filma Slovensko etnološko društvo podeljuje plaketo Nika Kureta za zasluge pri razvoju etnografskega filma v Sloveniji. Doslej so nagrado prejeli Allison Jablonko, Asen Balikci, Andrej O. Župančič, Boris Kuhar, Herta Maurer Lausegger in Naško Križnar.
Redka priložnost za ogled na platnu
Dnevi etnografskega filma so del mreže CAFFE (Coordinating Anthropological Film Festivals of Europe). Od leta 2015 je festival bienalni, v vmesnem letu ga nadomeščajo posebni dogodki, kot so retrospektive ali posveti.
Etnografski film se umešča v disciplino etnologije oziroma antropologije, ki je relativno kmalu sprejela medij filma in njegov vidik dokumentiranja resničnosti ter ob njem razvila posebne metode in pristope. Danes tega nasledstva ne uporabljajo zgolj vizualni etnografi, ampak tudi drugi humanistični raziskovalci in filmski dokumentaristi, ki gojijo sorodne estetike, denimo pristope observacijskega sloga, filma resnice in neposrednega filma. Na festivalu se zato prikazujejo tudi drugi dokumentarni filmi, ki imajo podobna načela kot vizualna etnografija.
Filmi sicer zaradi neodvisne produkcije ali avtorjevega individualnega pristopa težko najdejo pot do gledalcev, piše na festivalski spletni strani.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje