Mednarodni festival Dokumentarci v Mariboru, DokMa 2006, ki se je v štajerski prestolnici začel v četrtek, letos do 8. novembra predstavlja 46 dokumentarnih filmov iz 18 držav. Programska vodja Aleksandra Goropevšek na vprašanje, kaj imajo filmi v letošnjem izboru skupnega, odgovarja, da gre letos za izrazito socialno angažirane politične dokumentarce. Tak je gotovo otvoritveni film Gitmo režiserjev Erika Gandinija in Tarika Saleha, ki prikazuje okolje ob ameriškem zaporu Guantanamo Bay na Kubi. Avtorja sta morala posebno dovoljenje za snemanje pridobiti celo od kubanskih oblasti.
Na stičišču glasbe in filma
Vrhunski dosežki sodobne svetovne dokumentarne produkcije po izboru programskega odbora se predstavljajo v glavnem programu, znotraj katerega obstaja posebna sekcija za predstavljanje inovativnih vrst dokumentarnega filma. Po predlanski predstavitvi animiranih dokumentarcev in lanskih nepravih dokumentarcev oziroma t. i. “fake documentary” se letošnja posebna sekcija posveča glasbenemu dokumentarcu. Iz glavnega programa velja poleg že omenjenega švedskega Gitma izpostaviti še avstrijski film We feed the world Erwina Wagenhoferja; film zasleduje pravo poreklo in ceno hrane, ki jo jemo.
Kaj so v zadnjem letu dokumentirali Slovenci?
Posebnost glavnega programa je tudi izbor sodobne indijske dokumentarne produkcije. Dokumentarci v Mariboru sodelujejo tudi s slovenskimi dokumentarnimi ustvarjalci in producenti; njim so namenili sekcijo Posebno slovenski in vanjo uvrstili Američanke (Hanna W. Slak), Bratstvo in enotnost (Marija Mojca Pungerčar), Čevapćiće (Nora Fingscheidt in dr.), Glasba je časovna umetnost I.: LP film Pankrti - Dolgcajt (Igor Zupe), Hočem osvojiti svet - Portret igralke Marije Vere (Maja Weiss), Hudičevo kolonijo (Boris Petković), Kraljestvo oblakov (Anže Čokl), Proti toku (Anja Medved) in Na drugi strani reke (Uršula Lipovec Čebron in Roberto Pignoni).
Del dogajanja se seli v Ljubljano
Sekcija Vzporednice, ki se vzpostavlja na lokalni, evropski in svetovni ravni, dopolnjuje glavni in tekmovalni program, Veliki dokumentarci pa znova prikazujejo pomembna dokumentarna dela iz filmske zgodovine. Tokrat v sodelovanju z British Film Institutom in Slovensko Kinoteko predstavljajo britanski politični film iz 1930-ih.
"Pobrateni festivali"
Festival, ki si že tri leta prizadeva za promocijo slovenske dokumentarne produkcije v tujini in njeno vključevanje v evropske filmske tokove, sodeluje z nacionalnim festivalom avstrijskega filma Diagonale (Graz), argentinskim festivalom Imágenes de la Patagonia (Neuquén), Evropsko dokumentarno mrežo (European Documentary Network - EDN) in Britanskim filmskim inštitutom (BFI).
Za nadobudne režiserje
Teoretično delavnico Dokumentarci na divanu bo vodil Tue Steen Müller, ustanovitelj in nekdanji direktor Evropske dokumentarne mreže. Delavnica dokumentarnega filma je namenjena vsem, ki želijo bolje spoznati, razumeti in vrednotiti (dokumentarni) film kot gledalci, (bodoči) kritiki in ustvarjalci ali ljubitelji filma nasploh, osredinila pa se bo na osnovne koncepte (dokumentarne) filmske teorije in analizo filmov festivalskega programa. Organizatorji so pripravili tudi delavnico evropske dokumentarne šole EuroDoc iz Francije; namenjena je filmskim ustvarjalcem, ki razvijajo konkretne filmske dokumentarne projekte.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje