Wolfgang Petersen se je že kot študent razlikoval od kolegov z berlinske filmske akademije. Medtem ko so si drugi prizadevali za filme z močno družbenokritično noto, so Petersena zanimale predvsem velike zgodbe, kakršne so snemali v Hollywoodu. Foto: EPA
Wolfgang Petersen se je že kot študent razlikoval od kolegov z berlinske filmske akademije. Medtem ko so si drugi prizadevali za filme z močno družbenokritično noto, so Petersena zanimale predvsem velike zgodbe, kakršne so snemali v Hollywoodu. Foto: EPA
Wolfgang Petersen: Podmornica (Das Boot)
Danes absolutno klasiko in verjetno najuspešnejši Petersenov film so v Nemčiji obsodili zaradi odsotnosti kritike nacizma in domnevnega poveličevanja militarizma.

Petersen, ki je pred nekaj dnevi praznoval svoj 68. rojstni dan, je ob izidu svojih 'zbranih del' med drugim pojasnil, zakaj se je podal v Hollywood. Vzrok se zdi danes skoraj neverjeten. K Petersenovi odločitvi za izselitev so namreč veliko prispevale hude kritike enega njegovih najuspešnejših filmov in prave klasike med vojnimi filmi, Podmornice (Das Boot). Filmu, ki je bil leta 1983 nominiran kar za 6 oskarjev, so namreč v Nemčiji očitali poveličevanje vonje in odsotnost obsojanja nacizma.

"Hvala Bogu, da je film postal uspešnica. Drugače bi verjetno kar skočil skozi okno."
Od nekdaj 'megaloman'
Obsojanje njegovega prvega velikega netelevizijskega projekta pa ni bilo edini razlog za Petersenov odhod v ZDA. Kot je povedal za časopis Die Welt, se je že med študijem razlikoval od prijateljev, članov povsem prve generacije diplomantov berlinske akademije za film in televizijo (Film- und Fernsehakademie Berlin), katerih delo je postalo sinonim za berlinsko filmsko šolo. Petersena so namreč vedno privlačile velike zgodbe: "Že kot 12- ali 13-letnik sem hotel postati filmski režiser. In kot je za otroke značilno, sem tudi jaz velikopotezno sanjaril o Hollywoodu. Preprosto sem vedno hotel delati v veliki in mednarodni kinematografiji."

Črna komedija o sedežu Komunistične internacionale
Sanje iz otroštva so se Petersenu uresničile. Režiser filmov Troja, Pozejdon, Izbruh in Air Force One je v Hollywoodu dosegel skoraj vse. No, oskar mu še manjka, vendar pa bi tega lahko osvojil tudi z evropskim projektom. Tudi zato ga vedno pogosteje sprašujejo, ali bo kdaj spet snemal v domovini. Petersen odgovori pritrdilno in pojasni, da pravzaprav že deset let razmišlja o tem, da bi posnel nemški film. Ideja ni povsem brez možnosti za uresničitev. Slutnjo o tem podaja novica, da je Petersen že podpisal pogodbo s produkcijsko hišo Senator, rezultat tega pa naj bi bile televizijske miniserije. Pravzaprav je Petersen že izbral tudi filmski projekt. To naj bi bila črna komedija o zloglasnem moskovskem hotelu Lux, ki je bil po letu 1917 'uradni' hotel Komunistične internacionale, v katerem je prenočevala tudi elita te mednarodne inštitucije. Velik del rednih gostov hotela Lux so bili tuji politični agitatorji, ki so morali zaradi svojih komunističnih akcij zapustiti domovino.

P. B.