Prodaja vstopnic v ameriških kinematografih je pravkar izteklem se letu nanesla 9,7 milijarde dolarjev, kar je sicer 4 odstotke več kot leto prej - a treba je upoštevati, da je bil pred letom 2006 upad obiska tri leta zapovrstjo precej večji kot to; najbolj donosno leto 3. tisočletja tako za zdaj ostaja 2002.
Denarce so v blagajne lani nakapljala predvsem visokoproračunska nadaljevanja že uveljavljenih franšiz, kakršna so bila Spider-Man 3 (najuspešnejši film leta) in Shrek Tretji ("prva spremljevalka"), so pa domiselne reklamne kampanje v uspešnice spremenile tudi "lahkokategorne" filme, kakršen je bil Alvin and the Chipmunks.
Pobeg v pravljice
Zgovoren se zdi podatek, da je kar devet od desetih najbolj obiskanih filmov spadalo v kategorijo znanstvene fantastike, animacije ali fantazijskih filmov (edina izjema, če ne štejemo kvazi-zgodovinskega spektakla 300, je bil Bournov ultimat na šestem mestu). Najslabše so se odrezale politične drame, še posebej tiste, ki so se ukvarjale z ameriškimi vojnami v tujini, na primer Ugrabitev, V dolini smrti in Redacted.
Naveličani Imen
Z izjemo Willa Smitha v filmu Jaz, legenda niti zvezde niso mogle privabiti ljudi: Angelina Jolie je "pogorela" v Mogočnem srcu, Brad Pitt v The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, Nicole Kidman (vsaj v ZDA) v Zlatem kompasu, Tom Cruise pa v Jagenjčkih za leve.
Če se ozremo v leto pred seboj, za zdaj najbolje kaže temačni drami No Country for Old Men, "nova Naša mala mis" (torej odbit neodvisen projekt brez pretiranih ambicij, ki postane silna uspešnica) pa bi lahko bil film Juno, zgodba o najstniški nosečnosti, že zdaj nominirana za kar nekaj nagrad.
Kozarec je vseeno na pol prazen
Prodaja DVD-jev vseeno upada, tako v ZDA kot na naši strani oceana, vse bolj skrb vzbujajoča pa je še kar trajajoča stavka scenaristov, ki bo, če je ne bo konec, pošteno oklestila blišč s podelitve zlatih globusov in pozneje celo oskarjev. Do zdaj so se posledice stavke poznale predvsem na televizijskem programu, a prav kmalu bi bilo treba začeti snemati visokoproračunske spektakle, če hočemo poleti 2009 s čim napolniti filmska platna.
Seveda so nekateri za svojo ozimnico poskrbeli bolje kot drugi: studiu Disney se na primer ni treba bati prihodnosti. Ratatouille je uspel ljudem prikupiti celo podgane v kuhinji, romantična komedija Začarana je očarala mlada dekleta, Zaklad pozabljenih: Knjiga skrivnosti z Nicholasom Cageom na čelu pa je ta hip tako ali tako najbolje obiskani film v ZDA.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje