Martin Scorsese letos v Cannes ni dopotoval, da bi predstavljal svoj novi film, pač pa da bi reševal stare filme drugih avtorjev. Foto: EPA
Martin Scorsese letos v Cannes ni dopotoval, da bi predstavljal svoj novi film, pač pa da bi reševal stare filme drugih avtorjev. Foto: EPA
Razjarjeni bik

Scorsese, ki mu je po več nominacijah letos končno uspelo osvojiti oskarja za najboljšo režijo, je začel pobudo World Cinema Foundation (Svetovna kinematografska fundacija), katere poslanstvo je prizadevanje za ohranitev zanemarjenih filmov in obnavljanje poškodovanih filmov z vsega sveta. Režiser se je za ustanovitev fundacije odločil zaradi uspeha podobne, a na ZDA omejene in že dokazano uspešne pobude, ki jo je skupaj s Clintom Eastwoodom, Georgeom Lucasom in Stevenom Spielbergom sprožil leta 1990.

Začetek z maroškim, brazilskim in romunskim kinom
Opogumljen s 16 leti uspehov na področju konservacije filmov, je Scorsese svoj novi projekt predstavil na enem izmed najbolj veličastnih dogodkov filmskega leta, na filmskem festivalu v Cannesu. Da bi potrdil, da misli resno, ko poudarja, da želi pomagati filmski umetnosti iz vseh držav sveta, Scorsese na Azurni obali predstavlja filme maroških, brazilskih in romunskih avtorjev; najstarejši so z začetka tridesetih let.

Režiser filmov Taksist, Razjarjeni bik, Tolpe New Yorka, Barva denarja in drugih - najstarejši bodo kmalu "zreli" za restavriranje - je v Cannesu poudaril zahtevnost dela filmskih restavratorjev in konservatorjev. Včasih traja celo 10 let, preden uspe raziskovalcem filmske umetnosti odkriti izvirni kolut zelo starega filma; nato pa nemalokrat mine še nadaljnjih 15 let, preden je film "pokrpan". Vse to pa tudi zelo veliko stane.

Vez med restavriranjem filmov in ameriško politiko
Martin Scorsese se za ohranitev filmov bori tudi zaradi svojega prepričanja, da je film izvrstno sredstvo za izobraževanje. Pogosto celo boljše kot šola. Scorsese govori iz svojih izkušenj: "Prihajam iz newyorške delavske družine; moji starši so bili neizobraženi, niso brali knjig, sam pa sem veliko gledal filme. Filmi so mi predstavili svet. Prek filma sem spoznaval kulture." Spoznavanje tujih kultur pa obenem pomeni tudi učenje tolerance do vseh, ki so kakor koli drugačni. Zato Scorsese svoj projekt ohranjanja starih filmov povezuje s prizadevanjem za izgradnjo boljše Amerike, Amerike, v kateri ljudem ne bo vseeno, kdo vodi njihovo politiko.