Romantično dramo Magic in the Moonlight, ki je postavljena na francosko riviero v dvajsetih letih prejšnjega stoletja, je marsikdo pogrešal na letošnjem filmskem festivalu v Cannesu: le kateri bi bil primernejši kraj za prvo projekcijo filma, ki se dogaja v tistih krajih? Namesto tega je film, v katerem imata glavni vlogi Emma Stone in Colin Firth (v eklektični igralski zasedbi so še Jacki Weaver, Marcia Gay Harden in Simon McBurney), premiero doživel prejšnji teden v New Yorku.
Woody Allen je tudi tokrat sledil svoji tradiciji, po kateri o filmu pred samo premiero ne izda skoraj nič: leto dni smo tako imeli samo naslov in šele v začetku julija se je izkazalo, da Firth igra poklicnega čarodeja, ki si zada nalogo razkrinkati po njegovem mnenju sleparsko jasnovidko (igra jo Emma Stone). Zdaj lahko sinopsisu počasi začnemo dodajati tudi prva kritiška mnenja.
Komercialni uspeh v rangu Polnoči v Parizu?
Vodilni ameriški publikaciji s področja filmske industrije, Variety in The Hollywood Reporter, se glede kakovosti filma ne strinjata (čeprav mu nobena ne poje takih hvalnic, kot so ga mojstrovini Otožna Jasmine). Allenu je naklonjen Varietyjev kritik, ki film opiše kot "entuziastičen kič, ki gre po zaslugi hitrega komičnega tempa zlahka po grlu, s presežkom neverjetnih razgledov Azurne obale in dejansko prasketajočo kemijo med glavnima zvezdnikoma". Napove še, da si bosta v leto 1928 postavljena kostumografija in scenografija "za preostanek poletja zlahka prisvojili petično odraslo občinstvo, kar bo nadaljevalo Allenov novi vrhunec v pozni etapi kariere". Obenem kritika pohvali še fotografijo oz. "elegantno koreografirane panoramske posnetke, ki se kopajo v naravni svetlobi".
Ali pa mučne počitnice s Firthom?
Na nasprotnem bregu je The Hollywood Reporter, ki o Magic in the Moonlight piše kot o "bežnem preblisku afektiranosti, ki ga moramo uvrstiti med slabše Allenove filme". Vse skupaj se zdi kot "bled poskus, kako si spet pridobiti tisti del občinstva, ki je iz Polnoči v Parizu naredil njegov komercialno daleč najuspešnejši film." Kritik priznava, da ima vse skupaj "všečen duh dragega letovišča", ampak "enodimenzionalni liki so taki, ki bi se jim človek raje izognil, kot pa z njimi preživel dopust." Omehčal ga ni niti nastop Colina Firtha, ki se mu je zdel "nelagoden", medtem ko je vsaj Stonova "živahna in spontana".
Prazna turistična brošura
Tretje mnenje ponuja publikacija Screen International, ki ne more prehvaliti Firtha, ki baje "blesti": "Njegov nastop je morda najmočnejši atribut celotne produkcije". Pišejo še, da je tehnična spoliranost filma prej minus kot odlika: "Vse skupaj deluje kot turistična brošura, kot zbirka lepih, generičnih razglednic ... Starinski avtomobili se svetijo, kot da so jih pravkar oprali in zloščili; popolno zgodovinsko zadeti kostumi so preveč sveže zlikani." Vseeno pa recenzent premore hvalo za ključen prizor, v katerem protagonista skupaj vedrita zaradi dežja; v njem vidi "koprnečo lepoto, v kateri je čista magija".
Očarljiv v svoji povprečnosti
Pri Little White Lies ugotavljajo, da je Magic in the Moonlight "zgodba, kakršno bi Allen lahko napisal v spanju", češ da peripetijo "poganja naprej na avtopilotu in še eno samopašno premiso brez napora prižene do konca, in to z mehansko razvidnostjo avtomobila, ki je izgubil pokrov." Kar pa, presenetljivo, ni nujno slabo: "Allen svoje najbolj znane trope pogreva s takim elanom, da je povprečnost filma na koncu njegov najbolj očarljivi adut."
Film na redni spored ameriških kinematografov prihaja 25. julija, v Veliko Britanijo septembra, Slovenska premiera bo že 8. avgusta, v okviru Filma pod zvezdami na Ljubljanskem gradu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje