
Film, ki "zdravi z ljubeznijo"
Gram srca na ulicah Ljubljane spremlja ljudi, katerih življenje je bilo zaradi odvisnosti uničeno – od izgube doma in družine do fizičnega in psihičnega nasilja ter zdravstvenih težav, kot so hepatitis, aids in alkoholizem. "Filmska poezija o spregledanih ljudeh – tudi takih, ki so spregledali sami sebe – ne sme biti spregledana. Dokumentarni film Gram srca zdravi z ljubeznijo. Z empatijo. Z nežno, iskreno in sočutno prisotnostjo zapolnjuje duševne in čustvene razpoke. Ne pripoveduje pretenciozne zgodbe – zgodba je že tam. V ljudeh, ki so pred kamero. A ne igrajo. Ravno zato je toliko bolj presenetljivo, da se režiserju uspe prebiti do esence filmskega izraza. Ujame bolečino človeškega obstoja – in jo transcendira," je v utemeljitvi zapisala strokovna žirija.
Posebne omembe so na festivalu prejeli igrana filma Lev Berger režiserja in scenarista Jana Fabrisa in Pobeg Ane Marije Hauko ter dokumentarna filma Po dežju režiserja Maja Hrena in Kam se je odneslo hlod režiserke Tare Caruso Bizjak.
Film Lev Berger suvereno zagovarja stališče, da resnica danes ni zastonj. Skozi zgodbo televizijskega reporterja, snemalca zvoka, ujetega v politično-medijsko matrico, nam film razkrije moralno dilemo – ne le poklicno, temveč človeško. Kot je zapisala strokovna žirija: "Precizno. Brez balasta. Vizualno prečiščeno, ritmično izostreno. Igralsko zrelo. Mali film – z veliko temo. V duhu filmske tradicije, kjer dvom zmaga nad gotovostjo."


V skupno življenje treh mladih in lepih ljudi v filmu Pobeg se gledalci spuščamo kot padalci. Kot je v utemeljitvi zapisala strokovna žirija, nas izbrana metoda jump-cuta skokovito vodi od posameznih portretov, skozi mini dialoge monoloških scen do prostorov v svetu tam zunaj, da bi se svobodne življenjske poti junakov spet srečale in v emotivno-melanholičnem vrhuncu filma razpletle in razpadle.
Film Po dežju je po mnenju strokovne žirije dokaz, da se lahko z občutljivostjo, empatijo in natančnostjo v sporočanju tudi v kratkem dokumentarcu pred nami razgrne vsa kompleksnost nekega življenja. Ta zrela in bogata filmska izkušnja najde svojo poetičnost v iskrenem uvidu in razumevanju, s tem pa podčrta moč dokumentarnega filma kot najboljšega medija za predajanje subjektivne izkušnje bivanja, je še zapisala žirija.
Kam se je odneslo hlod je zgodba o razhodu, refleksiji odnosa in pričakovanjih, ki jih spremlja razkroj gorečega drevesa. Skozi pogovor o sestavljankah sledimo dvema nasprotnima si stališčema, ki se poskušata zbližati kljub svojim razlikam. Kot je v utemeljitvi zapisala strokovna žirija, nas avtorici filma z izjemno senzibilnostjo, iskrenostjo in filmsko domiselnostjo spustita tako blizu, da se nehamo spraševati, kam se je odnesel hlod.
Festival neodvisnega filma je med 27. in 30. marcem potekal v Slovenski kinoteki. V tekmovalni program je selektor Martin Draksler uvrstil 21 filmov, med njimi tri celovečerce in dva srednjemetražna filma. Strokovno žirijo so sestavljali scenaristka Ana Lasić, režiser Vid Hajnšek ter srbski režiser in animator Miloš Tomić.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje