Akademija se v zadnjem mesecu pred podelitvijo oskarjev tiho napreza uresničiti svojo obljubo: 22. februarja v gledališču Kodak pričarati spektakularen večer, ki bo malce popravil grenak priokus lanskega leta, ki je z 32-milijonskim občinstvom zaznamovalo rekordno nizko gledanost (za primerjavo: še leto prej je bilo gledalcev 39,9 milijona). Ena od posledic lanske polomije je denimo tudi to, da morate zdaj za polminuten oglas med prireditvijo namesto lanskega 1,7 milijona odšteti "le" še 1,4 milijona dolarjev. Akademija ima sicer pogodbo za prenos podelitve s TV mrežo ABC podpisano do leta 2014, pogodba za prenos v tujini, za katerega je zadolžen Disney, pa se izteče že naslednje leto.
Napovedujejo odmik od rutine
Producenta šova, ki ga bo namesto zdaj že tradicionalnega komika vodil vseprisotni Hugh Jackman, gresta celo tako daleč, da filmske studie prosijo za prizore iz tistih najtežje pričakovanih filmov, ki na velika platna šele prihajajo. Ideja je, da bi ob koncu prireditve, vzporedno z odjavno špico na drugi polovici ekrana zavrteli kolaž desetsekundnih prizorov iz več kot dvajsetih novih filmov. Zanimivo je, da se zgoraj omenjena producenta, Laurence Mark in Bill Condon, s to nalogo spopadata prvič (je pa njun skupni projekt denimo film Sanjska dekleta iz leta 2006). Ena imed opaznejših sprememb v scenariju je tudi črtanje uvodnega monologa voditelja, menda v imenu spontanosti; Mark je decembra namreč najavil, da letošnji oskarji "ne bodo toliko slovesnost, ampak prej zabava".
Samo razvlečenih zahval ne!
V ponedeljek se je v Los Angelesu zgodila tradicionalna pogostitev nominirancev, na kateri se je predsednik Akademije Sid Ganis menda obnašal precej skrivnostno. Nikakor ni hotel namigniti, kaj igralsko smetano čaka, le to, da imajo nekaj asov v rokavu ("Ostanite budni!") ter da naj bodo njihovi zahvalni govori "kratki, osebni in seveda iskreni".
"Težave" Akademije seveda niso tako zelo pereče: podelitev oskarjev ostaja drugi najbolj gledan prenos na ameriški televiziji, in tudi letos na rdeči preprogi pričakujejo celo jato vseh najbolj "zanimivih" zvezd, od Brada Pitta in Angeline Jolie pa do Seana Penna, nepredvidljivega Mickeyja Rourka, Penelope Cruz in Meryl Streep. Družbo jim bo delala še četica manj znanih obrazov - denimo igralska zasedba Slumdog Millionaire, (oziroma po naše Revnega milijonarja) ali pa Viola Davis (nominirana za stransko vlogo v Dvomu).
Nekatere skrbi "dramatični lok" letošnje bitke za zlate možice: eden od nominirancev za najboljši film, Revni milijonar, se ne more pohvaliti z nobeno nominacijo za posameznega ogralca. Največkrat nominiranemu, Nenavadenemu primeru Benjamina Buttona, pa - vsaj po dozdajšnjih podelitvah nagrad - napovedujejo precej nižji končni izkupiček od trinajstih teoretično možnih oskarjev.
Zdaj gre zares!
Prejšnji teden, ko so se v dvorani začele priprave na veliki večer, je gledališče Kodak zaprlo vrata za turiste, ki jim sicer ponujajo vodeni ogled. "Vedno so obsedeni s tem, da bi prireditev ostala skrivnost, letos pa še posebej," pravi eden od scenaristov večera, Bruce Vilanch. Letos "element presenečenja" ohranjajo tudi s tem, da v nasprotju s prejšnjimi leti niso razkrili, kdo vse bo oskarje podeljeval.
"Skrivanje" oblek in spregledani Springsteen
Pojavila so se celo ugibanja, da se nekaj največjih zvezd letos ne bo sprehodilo po rdeči preprogi, kar bi pomenilo, da bo treba počakati na posnetke iz dvorane, da bi videli njihove toalete. "Zoprna" je tudi situacija z nominiranci za najboljšo pesem: prireditev je gotovo izgubila nekaj gledalcev, ko se je izkazalo, da Bruce Springsteen, ki enega oskarja že ima (Streets of Philadelphia), letos za skladbo iz filma The Wrestler ni nominiran, sta pa zato nominirani kar dve pesmi iz Revnega milijonarja, kar bi lahko večeru, če ju bodo odpeli v živo, dalo malce "bollywoodski" priokus.
Ena od teorij je, da bo Jackman, ki torej ne bo imel uvodnega monologa, pel: točko naj bi režiral Baz Luhrmann (Moulin Rouge), koreografijo pa naj bi si zamislil broadwayski veteran Rob Ashford. Eno imed točk režira tudi Bennett Miller, ki je bil leta 2006 nominiran za režijo filma Capote. V "njegovem" odlomku bodo filmski ustvarjalci mnenja izmenjavali s "civilisti", torej navadnimi kino obiskujočimi smrtniki.
Kako ljudi torej prepričati, da bodo sploh gledali?
Janet Weiss, ki je zadolžena za trženje v imenu Akademije, razkriva, da so se letos prvič odločili za "celostno promocijsko kampanjo s konsistentnim sporočilom". To "sporočilo", ki ga lahko Američani razberejo iz televizijskih oglasov, plakatov in oglaševanja na spletu, je, da bo letošnja podelitev vredna ogleda tudi za tiste, ki jih sami nominiranci ne zanimajo preveč. Sicer pa se lahko tisti bolj "k popu orientirani" gledalci potolažijo z nominacijama za Heatha Ledgerja in Roberta Downeya Jr., je še izjavila Weissova.
Ana Jurc
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje