Povedano drugače: Nicole Kidman, Renee Zellweger, Halle Berry, Adrien Brody, Hilary Swank in Cuba Gooding Jr. - vsi dobitniki oskarjev v zadnjih letih - že leta niso posneli zelo odmevnega filma. Kidmanova, denimo, ki je oskarja dobila za svojo upodobitev Virginie Woolf v Urah do večnosti (2002), ni bila še nikoli na čelu zares velike uspešnice; njen najnovejši film, Luhrmannova velikopotezna epopeja Avstralija, je med dolgotrajno genezo veljala za "čisti oskarjevski material", pozneje pa so negativne recenzije napovedale to, kar se je tudi v resnici zgodilo: film je (z izjemo tiste za kostumografijo) ostal brez nominacij.
"Glede na to, koliko polomij je že posnela, je čudno, da se še drži nad gladino," ocenjuje John Wilson, ki najobupnejše filme vsako leto na predvečer oskarjev (torej tudi to soboto) "počasti" z zlatimi malinami. "Kidmanova, Zellwegerjeva in Swankova se vsako leto na oskarjih sicer pojavijo v čudovitih oblekah, a jih ljudje ne jemljejo preveč resno."
Renee Zellweger je svoj trenutek blaženosti na odru gledališča Kodak doživela po zaslugi stranske vloge v filmu Hladni vrh (2003), od tam pa je šlo s filmi, kakršna sta bila Cinderella Man in Leatherheads, zanjo le še navzdol. Prejšnji mesec je v ameriških kinematografih njena nova romantična komedija New In Town v prvem koncu tedna zaslužila le pičlih 6,7 milijona dolarjev.
Po svojem drugem sprehodu na oder podelitve oskarjev (Punčka za milijon dolarjev, 2004) je Hillary Swank nastopila v štirih filmih; še najbolj odmevna je bila sentimentalna drama P. S. Ljubim te, ki je v ZDA zaslužila 54 milijonov dolarjev. Kljub vsemu pa nihče ne prekosi Halle Berry, ki je tri leta po svojem oskarju (Ples pošasti, 2001) morala požreti slino in sprejeti malino za najslabšo igralko (Catwoman, 2004). K sreči se je za film bolj ali manj odkupila z duhovitim "zahvalnim" govorom - posebej se je zahvalila studiu Warner, da jo je dal v "tako sranje", s seboj pa je privlekla še svojega agenta in ga prosila, naj naslednjič za božjo voljo prebere scenarij, preden ji izbori vlogo. V zadnjem času je v kinematografih nismo videli (z izjemo drame Things We Lost in the Fire (2007), ki pa tudi ni izpolnila oskarjevskih pričakovanj).
Kaj pa moška polovica panteona?
Najbolj seveda v oči bije odsotnost Adriena Brodyja, ki nas je leta 2002 v jok spravljal z vlogo v vojni drami Pianist. Pozneje smo ga videli še v trilerju The Village (2004) in v visokoproračunski priredbi King Konga, ki kritikov, milo rečeno, ni navdušila. Nazadnje je srečo preizkusil lani jeseni s filmom Cadillac Records, ki je ostal bolj ali manj neopažen.
Cuba Gooding Jr. je še en "hodeči oglas" za zapravljene priložnosti, ki so se mu ponudile, ko si je s svojim "Pokaži mi denar!!" prikričal oskarja (Jerry Maguire, 1996). Sicer vse prej kot brezdelni igralec si je življenjepis zapolnil z "ne-ravno-klasikami", kakršni so bili filmi Boat Trip, Norbit in Daddy Day Camp.
Za večino novopečenih oskarjevcev je težava v tem, da jih studii v hipu zasujejo z ogromnimi količinami denarja - v zameno za "dvomljive" projekte. "Če pred oskarji nisi bil znano ime, lahko narobe ocenijo tvoje sposobnosti in ti naprtijo kaj pretežkega - ali pa preveč banalnega," je prepričan Wilson.
Letos je s sedmimi nominacijami največji favorit za maline (po splošnem konsenzu abotna) komedija The Love Guru, v kateri ima manjšo vlogo tudi oskarjevec Ben Kingsley. Da bo kontrast še večji: Kingsley, ki igra prdečega, škilastega indijskega mistika, je oskarja dobil za svojo vlogo v Gandiju (1983).
Najnovejši oskarjevci so bolj preudarni
Mimogrede: lanska oskarjevca, Daniel Day-Lewis in Marion Cotillard, sta si očitno vzela čas za premislek in nista posnela nobenega filma, predlanska, Forest Whitaker in Helen Mirren, pa prav tako ohranjata nizek profil.
Ana Jurc
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje