Tam bo predstavil sveža filma, ki sta pod njegovo režisersko taktirko nastala lani. To sta shizofreni triler Nori detektiv, predvajan tudi na 32. Mednarodnem filmskem festivalu v Hongkongu, in satirični Vrabec, ki ga, zanimivo, ne zgradi akcijsko bojevanje, ampak dialog in melodična podlaga filma.
V več kot tridesetletni karieri so hongkonškemu režiserju prve komercialne uspehe prinesli filmi v 80. letih prejšnjega stoletja, kot sta The Heroic Trio in All about Ah Long, v 90. letih pa se je po ustanovitvi neodvisne produkcijske hiše Milkyway Image lotil bolj osebnih projektov. Širše slovensko občinstvo ga je spoznalo s filmom Udarna novica. V akcijskem trilerju o pomenu vpliva medijev na družbo in učinkih tehnologije se inšpektorica Rebecca po predvajanju sramotnih posnetkov ponesrečene policijske akcije odloči, da s petimi roparji obračuna kar s kamero v roki. Na Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu pa smo si lahko lani ogledali njegov Izgnan, stilizirano gangsteriado ob predaji Macaa kitajskim oblastem.
Johnnie To je danes – predvsem po zaslugi videmskega festivala – kot dosleden žanrski ustvarjalec dobro poznan tudi v Evropi. Zadnja leta s svojo filmsko estetiko še močneje prodira na Zahod in postaja ljubljenec številnih filmskih festivalov. Mojster režije v svojih filmih poskrbi za skrbno dodelano vizualno podobo in dovršeno stilizacijo, ki s svojo bujnostjo spominja na umetniška dela slikarjev. Vsi gangsterski akcijski zapleti so razpeti med tragedijo in burko, k lahkotnosti pa pripomorejo iskrivi dialogi, prežeti s sočnim črnim humorjem. Tojevo prepoznavno ikonografijo in nezamenljive »slow motion« masaker kadre pogosto odigra ista igralska zasedba, kot so Simon Jam, Suet Lam, Andi Lau, Sami Čang…
Kaja Cencelj
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje