29-letna igralka iz Irske Antonia Campbell-Hughes bo igrala Natascho Kampusch v adolescentih letih. Foto: EPA
29-letna igralka iz Irske Antonia Campbell-Hughes bo igrala Natascho Kampusch v adolescentih letih. Foto: EPA
Natascha Kampusch
Delovni naslov filma je pravzaprav podoben naslovu knjige 3096 dni, v kateri je Natascha Kampusch opisala svoje življenje v ujetništvu. Foto: EPA
Propad
Lani umrli filmar in producent Bernd Eichinger, ki je po številnih pogovorih zapisal scenarij za film o Nataschini zgodbi, je bil tudi eden glavnih članov ustvarjalne ekipe za kritiško izvrstno sprejetim filmom o zadnjih dneh Adolfa Hitlerja Propad.
Mihael
Filma Mihael o moškem, ki ima v kleti zaprtega dečka, lani v Cannesu kritiki niso dobro sprejeli, nagrajen pa je bil na filmskem festivalu v Zagrebu in na letošnjih Diagonalah. "Ko sem pozorno spremljal, kaj vse se je dogajalo okoli primerov Kampusch in Fritzl, sem bil šokiran, kako si pravzaprav nihče ni postavljal pravih vprašanj. Najlažje je vse skriti v bombastičen naslov Pošast iz Amstettna. Odločil sem se, da Mihaela in Wolfganga postavim v prostor in ju opazujem," je o svojem filmu pojasnil Markus Schleinzer. Foto: NGF/Imdb

Tako vidi grozljivo zgodbo, iz katere se je leta 2006 tedaj 18-letna Natascha Kampusch iztrgala, Martin Moszkowicz, vodja produkcijske hiše Constantin Films, ki bo o dogodkih posnela film. Delovni naslov film povzema število dni, ki jih je Natascha Kampusch preživela v kleti svojega ugrabitelja, žrtev bosta igrali Amelia Pidgeon in Antonia Campbell-Hughes, mojstra fotografije Michaela Ballhausa pa so prepričali, da se za to priložnost vrne iz pokoja. Film 3096 bodo začeli snemati maja v Münchnu.

Filmu o mučnih dneh, ki jih je Natascha Kampusch preživela v kleti Wolfganga Priklopila, je namenjenih šest milijonov evrov. Klavstrofobični občutek kleti, v kateri jo je imel ugrabitelj zaprto 3.096 dni, bodo skušali poustvariti s pomočjo rekonstrukcije njene 2 krat 3 metre velike sobe.
Za filmom stoji ekipa Propada
Kot je znano, je osnutek scenarija še delo Bernda Eichingerja, ki ga je zasnoval na poglobljenih pogovorih s Kampuschevo pred svojo smrtjo januarja lani. Sodelovanje Eichingerja, gonilne sile filma Propad o zadnjih Hitlerjevih dneh, daje slutiti, da bi bilo ustvarjanje neprijetnega, tesnobnega ozračja ujetništva Kampuscheve lahko uspešno preneseno na platno.
Eichinger je že pred dvema letoma napovedal, da je namen filma, da bi po vseh medijskih špekulacijah in političnih škandalih, ki jih je sprožil primer ugrabitve Natasche Kampusch, povedali to, kar se je zares dogajalo. Podobno pravi režiser Peter Reichard, ki je že posnel dokumentarni film o dogodkih. Ob prvih dogovarjanjih o snemanju filma je poudaril, da so predpostavka takšnega filmskega projekta spoštovanje, tenkočutnost in popolna resnost.
K sodelovanju je kljub pokoju Michaela Ballhausa, ki je sodeloval z režiserji, kot so Martin Scorsese, Werner Fassbinder in Francis Ford Coppola, pritegnila režiserka in žena Sherry Hormann, poroča Reuters. Natascho pa bosta, kot že rečeno, upodobili dve igralki – v prvem delu zgodbe desetletna Londončanka Amelia Pidgeon, nekoliko starejšo pa 29-letna Irka Antonia Campbell-Hughes. Nehvaležno vlogo Priklopila bo igral danski igralec Thule Lindhardt.
Ustvarjalci napovedujejo, da bo film osvetlil vse vidike zgodbe - od same ugrabitve na poti v šolo, ko je bila Natascha stara deset let, do njenega pobega osem let pozneje, gledalce pa soočil tudi s krutostjo spolnih zlorab, ki jih je trpela. Filmska priredba zgodbe, ki je po pisanju Die Welta največkrat povedana zgodba v nemško govorečem svetu v tem stoletju, ima Nataschino odobritev.
Neprijeten pogled na resnico o pedofiliji
Razkritje primerov dolgoletnih zlorab otrok v zadnjih letih ni dalo miru številnim filmarjem, zlasti iz Avstrije. Odmevni so na zadnjem festivalu Diagonale nagrajeni film Tihožitje (Stilleben) Sebastiana Meiseja o pedofiliji v družini, pa tudi Michael filmarja Markusa Schleinzerja, ki je že v Cannesu dvignil veliko prahu, in dokumentarni pogled na temo pedofilije Outing. V slednjem Meise skupaj s Thomasom Reiderjem predstavi izpoved pedofila Svena, do katerega sta filmarja prišla v Berlinu prav med raziskovalnim procesom za film Tihožitje. Vse omenjene filmske obravnave tematike pretresejo tudi s tem, da ne sodijo in moralizirajo, ampak zgolj predstavijo. Le tako si lahko, je na Diagonalah razmišljal Schleinzer, gledalec zastavi prava vprašanja o tej temi.