Pet let po tem, ko so začeli ljudje s ključnikom #OscarsSoWhite na družbenih omrežjih opozarjati na to, da Akademija vedno znova ponuja samo nabor predvsem belskih igralcev, bo organizacija skušala položaj uravnotežiti.
Po novih pravilih bodo morali filmi izkazovati raznolikost tako pred kamero ‒ z izbiro igralcev in tem, ki jih predstavljajo ‒ kot za kamero ‒ s sestavo ekipe in vpletenimi podjetji.
Akademija je določila štiri merila: vsak film, ki se hoče potegovati za najvišjo nagrado večera, bo moral izpolnjevati vsaj dve.
Prvo merilo določa, da v filmu nastopa bodisi ugleden igralec iz premalo zastopane skupnosti bodisi da 30 odstotkov manjših vlog odigrajo manjšine. Tretja možnost je, da osrednja tema filma obravnava vprašanja v zvezi s temi skupnostmi.
Drugo merilo določa, da morata biti vodstvena ekipa za kamero ali tehnična ekipa sestavljeni iz skupin, ki so bile v preteklosti manj zastopane, kar vključuje tudi ženske ter LGBT in invalidske skupnosti.
Tretje in četrto merilo se nanašata na usposabljanje premalo zastopanih delavcev ter na raznolikost marketinških in distribucijskih ekip filma.
Do zdaj so kot edino merilo za filme, ki so se lahko potegovali za oskarja za najboljši film, veljali njegova dolžina (moral je biti daljši od 40 minut) ter podrobnosti o tem, kako, kje in kdaj je bil javno predvajan.
Za vse druge kategorije ‒ za najboljši dokumentarec, animirani film in tako naprej ‒ za zdaj v veljavi ostajajo dosedanja merila.
Ne, nihče ne bo oklestil tematskega razpona filmov
Če denimo upoštevamo samo prvo kategorijo, "pade" kar nekaj dobitnikov oskarja zadnjih let, med njimi V žarišču, Misija Argo, Birdman, Gospodar prstanov: Kraljeva vrnitev in Umetnik. A treba se je zavedati, opozarja filmski kritik New York Timesa Kyle Buchanan, da je v določenih sektorjih industrije zaposlenih več žensk in pripadnikov LGBTIQ+ skupnosti (na primer v kostumografiji, filmski maski in trženju). To pomeni, da bi bila najbrž lahko nominirana tudi večina filmov, ki pred kamero nimajo zelo raznolike igralske zasedbe.
"Objektiv se mora razširiti"
Novi standardi ne bodo začeli veljati pred 96. podelitvijo oskarjev leta 2024. Vendar pa akademija v času načenjanja perečih rasnih vprašanj verjame, da bo s tem omogočila pot, kako lahko industrija vsaj pri tistih filmih, ki tekmujejo za najvišje nagrade, zagotovi raznolikost za občinstvo in širši svet.
"Objektiv se mora razširiti, da bo odražal naše raznoliko svetovno prebivalstvo tako pri ustvarjanju filmov kot pri občinstvu, ki se poveže z njimi," sta v skupni izjavi dejala predsednik akademije David Rubin in izvršna direktorica Dawn Hudson. Po njunih besedah je akademija zavezana k uresničitvi tega. V akademiji tudi verjamejo, da bodo ta merila omogočila dolgotrajne in bistvene spremembe v filmski industriji.
Ledino so orali Britanci
Pri oblikovanju meril so se zgledovali po standardih Britanskega filmskega inštituta ‒ Bafta je leta 2019 postala prvi večji podeljevalec nagrad, ki je pri nominacijah vpeljal pogoj raznolikosti ‒ ter po posvetovanju s cehom ameriških producentov.
Belski moški še ne bodo kmalu izgubili večine
Organizacija se je v zadnjih letih zavezala, da bodo podvojili število svojih nebelskih članov in število pridruženih žensk. Ta mejnik so dosegli letos, ko so povabila naslovili na 819 novih članov, med katerimi sta bili denimo igralki Awkwafina in Zendaya. Organizacija je sicer še vedno večinsko belska (81 odstotkov) in moška (67 odstotkov).
Naslednja podelitev oskarjev se sicer ne bo odvijala februarja ali marca, kot smo navajeni, ampak šele 25. aprila 2021. Letos je podelitev oskarjev zgodovino pisala s tem, da je nagrado za najboljši film prvič v zgodovini dobil celovečerec, ki ni v angleščini: slavila je južnokorejska drama Parazit.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje