Siniša Gačić, novinar zmagovalnega filma 17. FSF-ja, je dolgoletni sodelavec Televizije Slovenija. Foto: BoBo
Siniša Gačić, novinar zmagovalnega filma 17. FSF-ja, je dolgoletni sodelavec Televizije Slovenija. Foto: BoBo
Ajda Smrekar, Stopova igralka leta. Foto: BoBo
Vsi nagrajenci 17. Festivala slovenskega filma. Foto: BoBo
Odločitve žirije so bile za marsikoga tako presenečenje kot tudi osvežitev, so zapisali na spletni strani festivala. Foto: BoBo

Na 17. festivalu slovenskega filma so zavrteli kar 71 filmov, osem je bilo celovečernih.

Strokovna žirija je vesno za najboljši celovečerni film podelila filmu Boj za, v katerem je režiser Siniša Gačić prikazal dogajanje pred Ljubljansko borzo, kjer so si ljudje prizadevali za spremembe v slovenski in svetovni družbi. "Režiserju prepričljivega dokumentarnega filma o našem času, Siniši Gačiću, je uspelo vstopiti v samo srž protestniškega dogajanja in prikazati protagoniste tako v raznolikosti njihovih idej, njihovega delovanja, kot tudi njihovo katarzo in občutek nemoči," so žiranti zapisali v obrazložitvi.

Presenečenje je študentski film Prespana pomlad Dominika Menceja, ki je prejel vesno za najboljši kratki film. Dominik Mencej dobil še vesno za najboljšo režijo in scenarij, za najboljšo glavno žensko vlogo pa so nagradili Anjo Novak, ki je prav tako blestela v Prespani pomladi.

Film Drevo je dobil vesne za najboljšo glavno moško vlogo, ki jo je odigral Jernej Kogovšek, za najboljšo fotografijo Mitje Lična in glasbo Janeza Dovča. Prav tako si je Drevo prislužilo nagrado Združenja slovenskih filmskih kritikov.

Nagrada občinstva je šla filmu Blaža Završnika Pot v raj, za vlogo v tem filmu pa je nagrado revije Stop za igralko leta osvojila Ajda Smrekar.

Letos so prvič podelili tudi nagrado Art kino mreže, ki jo je prejel dokumentarni film Kaj pa Mojca? Urše Menart.

Žirija
Žirijo letošnjega festivala so sestavljali lanska dobitnika vesen Špela Čadež, ki je z Bolesom prejela nagrado za najboljši kratki film, in Rok Biček, ki jo je z Razrednim sovražnikom pobral v kategoriji celovečercev, scenografka Katja Šoltes, dolgoletni selektor filmov pri RTV Slovenija Matjaž Zajec ter predsednik umetniškega odbora filmskega festivala v Pulju Hrvoje Pukšec.

Na festivalu so predvajali ...
Največja pozornost je bila usmerjena v igrane celovečerne filme v tekmovalnem programu. Letos je šlo za štiri slovenske filme in eno koprodukcijo. Poleg prvenca Blaža Završnika Pot v raj so tu še Drevo Sonje Prosenc, Avtošola Janeza Burgerja, Inferno Vinka Möderndorferja ter Barbari/Varvari Ivana Ikića. Med celovečernimi dokumentarci so se za vesno potegovali Boj za Siniše Gačića, Kaj pa Mojca? Urše Menart ter koprodukcijski Ples z Marijo Ivana Gergoleta. Prvič so se za vesne v samostojni kategoriji potegovali tudi eksperimentalni filmi.
Ob glavnem filmskem programu so filme, ki se niso uvrstili v glavni program, a so po oceni organizatorjev kljub temu vredni ogleda, predvajali tudi v Avtonomnem filmskem pristanu v Prostoru za sodobno umetnost Monfort. Pozornost je bila namenjena tudi filmski vzgoji ter pogovorom in delavnicam v strokovnem programu. Med drugim so se udeleženci strokovnega programa lahko seznanili z mednarodnim producentskim usposabljanjem ter s problematiko visokošolskega izobraževanja na področju filma in avdiovizualnih dejavnosti v Sloveniji. Badjurovo nagrado za življenjsko delo so podelili Hanni Preuss. Filmske projekcije so glasbeno dopolnili Katalena, Repetitor in Fake orchestra.

Tudi nedelja je bila na Obali še filmsko obarvana: ves dan so bile na ogled projekcije filmov s festivala, organizatorji pa so priredili otroške delavnice in piknik, na katerem so kuhali Rok Biček, Špela Čadež in Nina Rakovec.

Vesne na FSF-ju podeljene
Vesne na FSF-ju podeljene