Končni izbor dvajsetih videov bo oktobra na ogled v vseh Guggenheimovih muzejih, torej v New Yorku, Bilbau, Berlinu in Benetkah. Zmagovalca ne bo, saj je namen predstaviti aktualna inovativna dela, ne pa iskati prvo mesto. Foto: YouTube
Končni izbor dvajsetih videov bo oktobra na ogled v vseh Guggenheimovih muzejih, torej v New Yorku, Bilbau, Berlinu in Benetkah. Zmagovalca ne bo, saj je namen predstaviti aktualna inovativna dela, ne pa iskati prvo mesto. Foto: YouTube
Z inciativo želijo skrajšati pot do razstave novim umetnikom, ki je po navadi dolgotrajna in mukotrpna. Foto: YouTube

Projekt YouTube Play je namenjen odkrivanju novih umetnikov z inovativnimi pristopi, ki še niso vključeni v umetniški trg. Natečaj je odprt do 31. julija, ko morajo vsi zainteresirani po tem, ko so videe naložili na YouTube, le označiti, da želijo sodelovati v izboru na strani Youtube.com/play. Za tem bo skupina Guggenheimovih kuratorjev pregledala vse izdelke, pri čemer je edina omejitev le dolžina do 10 minut ter da ni bil narejen za komercialne namene oziroma da je izsek iz daljšega videa. Vsak avtor se lahko predstavi z le enim delom.

20 izbranih na ogled v Guggenheimovih muzejih
Iz množice tisočih videov jih bodo izbrali 200, ki si jih bo nato ogledala še posebna žirija devetih profesionalcev iz področja vizualnih umetnosti, filma, animacije, grafičnega oblikovanja in glasbe in jih izbrala 20. Končni izbor bo nato oktobra na ogled v vseh Guggenheimovih muzejih, torej v New Yorku, Bilbau, Berlinu in Benetkah. Zmagovalca ne bo, saj je namen predstaviti aktualna inovativna dela, na pa iskati prvo mesto.

Z inciativo želijo skrajšati pot do razstave novim umetnikom, ki je po navadi dolgotrajna in mukotrpna. Splet naj bi tako znova služil za dehierarhizacijo nekega zaprtega sistema, čeprav je seveda veliko vprašanje, koliko se bo to dejansko zgodilo tudi v praksi.

Pred tem avdicija tudi za koncert
Sicer pa to ni prvi tak YouTubov eksperiment: konec leta 2008 so namreč izvedli YouTube Symphony Orchestra, na katerem se je lahko vsak glasbenik prijavil na audicijo za koncert v londonskem Carnegie Hallu, lani pa je pomagal narediti CNN/YouTube debates, kjer je lahko vsakdo s kamero postavljal vprašanja za ameriške predsedniške kandidate.