Na Cohenovih koncertih, ki po navadi presežejo dve uri, nikoli ne manjkajo antologijske Dance Me To The End Of Love, Hallelujah, First We Take Manhattan, Everybody Knows in I'm Your Man. Foto: EPA
Na Cohenovih koncertih, ki po navadi presežejo dve uri, nikoli ne manjkajo antologijske Dance Me To The End Of Love, Hallelujah, First We Take Manhattan, Everybody Knows in I'm Your Man. Foto: EPA

To je človek skoraj bibličnih razsežnosti. Mislim, da ne bo nikoli drugega Leonarda Cohena.

The Edge (U2)
Leonard Cohen
Cohen je osvojil tudi mlajšo generacijo poslušalcev - ne nazadnje s svojimi prispevki za filme, kakršen je bil, denimo, Rojena morilca režiserja Oliverja Stona. Foto: EPA

Vsestranski umetnik, ki dvorane po vsem svetu vedno znova očara s prepoznavnim nizkim melanholičnim glasom, se je v Ljubljani ustavil v sklopu svoje letošnje svetovne turneje. Na voljo so še vstopnice na zgornji tribuni (kategorija Tribuna III), v VIP ložah in nekaj v parterju.

Cohen je avtor številnih uspešnic, ki so postale del svetovne glasbene dediščine in navdih mnogim glasbenikom. Hite, kakršna sta Suzanne ali So Long, Marianne, je nanizal že na prvencu Songs of Leonard Cohen leta 1967. Sledili so albumi Songs from A Room (1969), Songs of Love and Hate (1971), Live Songs (1973), New Skin for the Old Ceremony (1974), Death of a Ladies' Man (1977) in Recent Songs (1979).

V tem obdobju so bili na njegovi poti pomembni sopotniki, mnogi med njimi tudi sodelavci, Andy Warhol, Judy Collins, John H. Hammond, Robert Altman, Jennifer Warnes, Phil Spector, Bob Dylan, Janis Joplin, Joni Mitchell in drugi.

Leta 1984 je sledil album Various Positions, ki je prinesel tudi pesmi Dance Me To The End Of Love in Hallelujah. Prav Hallelujah je ena največkrat posnetih in prirejanih pesmi številnih drugih avtorjev in izvajalcev.

Čez štiri leta je sledila plošča I'm Your Man, ki sta jo določala bolj družbenokritična vsebina in črni humor. S tega albuma so najbolj znane pesmi First We Take Manhattan, Everybody Knows in I'm Your Man.

Devetdeseta leta so za Cohena predstavljala novo etapo v njegovem življenju. Zbližal se je z zenbudizmom ter se med letoma 1994 in 1999 umaknil v kalifornijski samostan Mount Baldy. Vrnitvi v javno življenje je leta 2001 sledil album Ten New Songs.

V zadnjem času je Cohen svoje številne oboževalce razveselil tudi s koncertnim albumom Live in London s turneje 2008/2009, nedavno pa je izšel še koncertni album Songs from the Road.

Čeprav Cohen igra več inštrumentov, je njegov glavni inštrument nizek hipnotičen glas, ki je poleg melanholije, ki veje iz njegove glasbe, njegov zaščitni znak.

Beremo ga lahko tudi v slovenščini
Cohen je že zgodaj zašel tudi v poetične in lirične vode. Pod vplivi Yeatsa, Laytona, Whitmana, Lorce in Henryja Millerja je leta 1956 izdal knjigo poezij Let us Compare Mythologies, s katero se je hitro uveljavil kot vodilno literarno ime v Kanadi. V prihodnjih letih sledijo izdaje poezij The Spice-Box of Earth (1961), Flowers for Hitler (1964) ter noveli The Favourite Game (1963) in Beautiful Losers (1966), s čimer se umešča med vplivna imena v moderni umetnosti. V slovenskem prevodu sta izšla romana Lepi zgubljenci in Najljubša igra, pesniški zbirki Knjiga milosti in Knjiga hrepenenja ter antologija Stolp pesmi.

To je človek skoraj bibličnih razsežnosti. Mislim, da ne bo nikoli drugega Leonarda Cohena.

The Edge (U2)