Dvojno ploščo z naslovom Cocktail/Obilni poslovilni spremlja tudi knjižica.
Cocktail, debitantski studijski album Marka Breclja (1951–2022) v aranžmajih Bojana Adamiča za plesni oziroma bigbandovski orkester, na katerem so pesmi, kot so Duša in jaz, Požar, Alojz valček, Črni Peter in Škandal v Rdečem baru, je najprej izšel na kaseti leta 1975 pri ZKP RTV Ljubljana, leto kasneje pa še v vinilni obliki.
Predvolilni ... vunbacilni ... poslovilni.
V 90. letih so ga pri založbi Nika ponatisnili na kaseti in v CD-formatu z "obilnim (predvolilnim) dodatkom". Leta 2015 so pri isti založbi natisnili še razširjeno CD-ploščo Cocktail: Obilni vunbacilni s posnetki iz 70. in začetka 80. let.
Tudi v obliki v zadnjih letih vse bolj priljubljene gramofonske plošče je album ponovno dobil nekaj dodatkov. Gre za še neobjavljene posnetke iz studia Hendrix Radia Koper, ki so nastali oktobra 2012 in aprila 2013. Po oceni glasbenega novinarja Igorja Bašina v njih Brecelj nastopi kot najboljši interpret svojih pesmi, ko "med zabijanjem žebljice na glavico posvečeno ubira strune in igrivo obrača besede in zloge". Med njimi so "skoraj ponarodele pesmi", kot so Parada, Radojka, Sexi disco hit, Ta stol in Kod Ljube trovača.
Brecelj in Adamič: različni generaciji, različni glasbeni struji, a dva velika umetnika
Kot je zapisal v spremljevalni knjižici, je bilo sodelovanje z Adamičem prelomno za Brecljevo ustvarjalno pot. Začelo se je leta 1973, ko je Brecelj na mladinskem festivalu Omladina v Srbiji izvedel skladbo Tri ženske v njegovem aranžmaju in leto kasneje še pesem Duša in jaz, ki je prejela nagrado Zveze skladateljev Jugoslavije.
Plošča Cocktail je sicer "nastala v času, ko sta v Jugoslaviji trčila samoupravni socializem in potrošništvo, ko je nasproti tedanje kič kulture vzniknila nova kultura, ko so z rock (kontra) kulturo izbruhnili konceptualna umetnost, underground strip, eksperimentalno gledališče in performans, ko se je porodila nova senzibilnost v razumevanju vloge in funkcije umetnosti v družbi, ko so bili eksperiment, alternativa, raziskovanje in eksces ključni nosilci napredka nove umetnosti in družbe", je zapisal Bašin.
Cocktail je namešal, še preden je zagnal Buldožer
Brecelj je kariero začel kot violinist v kvartetu Trije črnci ter triu Krik. Leta 1975 je torej izdal album Cocktail in nanj vključil skladbo Hiškar Rogač, ki je bila posneta ob sodelovanju članov skupine Sedem svetlobnih let, kar je vodilo v formacijo rockovskega ansambla Buldožer. Brecelj je v navezi z Borisom Beletom postal pogonski motor in idejni vodja skupine, hkrati s tem pa tudi večinski pisec besedil in pevec; že leta 1975 so izdali prvenec Pljuni istini u oči in leto pozneje Zabranjeno plakatiranje.
Izid nove vinilne plošče sovpada s pregledno razstavo Brecljeve kulturne zapuščine, ki je pod naslovom Marko Brecelj: Ložacija nesprijaznjenega do sredine septembra na ogled v koprski galeriji Loža.
"Cocktail je album, ki je nujen v diskografiji vsakega količkaj omikanega ljubitelja (slovenske) popularne glasbe," je pred leti o plošči zapisal Zdenko Matoz, in ob tem dodal, da se "izjemnost tega kantavtorskega dela po teži za naš kulturni ego lahko primerja le še z Odpotovanji Tomaža Pengova." Odpotovanja so ob 50-letnici prav tako nedavno dobila ponatis.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje