Muzejska postavitev se prvič posveča tudi Wagnerjevim antisemitskim prepričanjem in poznejšim vezem skladateljeve družine z Adolfom Hitlerjem.
V prenovljenem in glede na površino kar dvakrat večjem muzeju so prvič na ogled antisemitski spisi mladega Wagnerja, ki jih je takrat objavljal anonimno, pozneje - do smrti leta 1883 - pa tudi pod lastnim imenom.
V muzeju je pozornost posvečena tudi tesnim vezem, ki jih je s Hitlerjem imela skladateljeva vdova Cosima do svoje smrti leta 1930 in ki so jih v nadaljevanju negovali tudi njegovi potomci. Splošno znano je, da je Hitler ljubil Wagnerjevo glasbo in bil redni obiskovalec oper v bayreuthskem Festspielhausu, ki ga je skladatelj načrtoval in postavil leta 1870.
Več desetletij manjkajoča plat muzeja
"Ko je bil muzej odprt pred skoraj 40 leti, ni bil popoln," je povedal direktor muzeja Sven Friedrich na novinarski konferenci v petek, pred nedeljskim javnim odprtjem. "Mora se govoriti ne le o njegovi glasbi in njegovih operah, temveč tudi o sprejemanju njegovega dela v poznejših desetletjih in o odnosih njegove družine s Hitlerjem."
Kompleks treh stavb, med katerimi je glavna postavljena povsem na novo, vsebuje vrsto opernih kostumov, avdio-vizualnega materiala, kinodvorano in kavarno. Napovedali so, da bodo muzeju v prihodnosti poleg stalne na ogled tudi začasne razstave.
Večina eksponatov je v novi stavbi, narejeni pretežno iz stekla in betona, katere velik del je pod zemljo in poleg glavna stavbe - Wagnerjeve bayreuthske domačije Wahnfried -, ki je utrpela veliko škodo v zavezniškem bombardiranju ob koncu druge svetovne vojne. Domačija s številnimi izvirnimi kosi pohištva je bila prav tako deležna prenove.
Družinske vezi
Nihče izmed pregovorno prepirljivih Wagnerjevih potomcev še ni videl novega muzeja - vključno z njegovo pravnukinjo Katharino Wagner, ki je tudi direktorica festivala v Bayreuthu, ali njeno polsestro Evo Pasquier-Wagner, sodirektorico v odhajanju. Družina je celo "dala nekaj artefaktov" za prenovo, je še povedal Friedrich. Slavnostni govor na odprtju muzeja bo imela Nike Wagner - še ena skladateljeva pravnukinja -, ki jo je Katharina leta 1990 premagala v potegovanju za mesto direktorice festivala.
Muzejski sklop vključuje tudi hišo, v kateri je nekoč živel Wagnerjev sin Siegfried, ki je umrl leta 1930. Sobe Siegfriedove vdove Winifred, sicer Valižanke, ki je bila blizu Hitlerju, bodo prvič odprte za javnost. Tudi v Siegfriedovi hiši je znaten prostor namenjen Wagnerjevim antisemitskim spisom, ki jih prikazujejo na zaslonih v pritličnih prostorih. Ta besedila ter nekatere nacionalistične teme in Wagnerjevi na raso vezani pogledi v njegovih operah so ga naredili za ljubljenca nacistov.
V glavni stavbi stoji začasna razstava, na kateri so na ogled tudi fotografije družine Wagner, vključno s fotografijo dveh njegovih nečakinj, na kateri se držita za roke s Hitlerjem. Posnetek je nastal na enem izmed njegovih obiskov na sredini 30. let preteklega stoletja.
Ne toliko novo za Bayreuth kot za muzej
Ta temna plat Bayreutha je bila v mestu na ogled že v preteklosti - predvsem razstava na Zelenem griču pred operno hišo, ki je na panojih v naravni velikosti prikazovala judovske glasbenike in pevce, v času nacizma izključene nekdanje sodelavce Wagnerjevega festivala. Številni med njimi so bili prisiljeni v izgnanstvo ali pa so umrli v nacističnih taboriščih. Je pa ta vidik Wagnerjevega življenja nov za muzej, za katerega je novinar leta 2007 zapisal, da je našel le eno samo majceno Hitlerjevo fotografijo.
Nekaj utrinkov iz Bayreutha in z današnjega odprtja 104. izdaje tamkajšnjega Wagnerjevega festivala, ki jo je odprla opera Lohengrin, si lahko pogledate v spodnji galeriji.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje