Kot pravi, tokratna filharmonična, koncerta glasba v živo s številnimi solisti predstavi daje čisto posebno noto. Tudi po besedah novega direktorja ljubljanske operne baletne hiše Marka Hribernika je posebnost druge premiere sezone ta, da plesalce na odru spremlja glasba orkestra, ki jo ta izvaja v živo.
Predstavo dopolnjujeta tudi scenografija in kostumografija, pod katero se podpisujeta Stefano Katunar in Manuela Paladin Šabanović, katerih značilnost je modernizirani neogotski slog.
Mujić je sledil zgodbi Shakespearove drame, sprememba sama pa je medij, ki zgodbo Hamleta pripoveduje – to sta gib in ples ob glasbi ruskega skladatelja Petra Iljiča Čajkovskega in francoskega skladatelja Camilla Saint-Saensa.
Dirigent Ayrton Desimpelaere je poudaril pomembnost zlitja med orkestrom in plesalci, in čeprav glasba ni enostavna, so se plesalci, na njegovo presenečenje zlili z njo. Glasba Čajkovskega po njegovih besedah predstavi dodaja čustveno plat, medtem, ko je pri Saint-Saensu v ospredju predvsem vzdušje.

Skozi gib povedana zgodba
V vlogi Hamleta pleše Kenta Yamamoto, ki se je ljubljanskemu baletu pridružil kot 18-letnik, zato ga ima za svojo baletno hišo. O vlogi Hamleta, ki jo je plesal tudi v Zagrebu, je povedal, da mu ta vloga leži in da ni imel težav vživeti se vanjo. Najtežje pri predstavi se mu sicer zdi kombinacija baleta, plesa in tehnike ter to, da morajo plesalci s svojimi telesi, skozi gib povedati kompleksno zgodbo polno drame.
Prvakinja SNG-ja Opera in balet Ljubljana Tjaša Kmetec je tokrat v vlogi Gertrude. V Hamletu pleše prvič, a ji je njena vloga, ki se ji je posvetila tudi s psihološkega vidika, predvsem, kako skozi gib predstaviti osebnost svojega lika, zelo všeč. Prepričana je, da bo to ena od njenih najljubših vlog.
Klavdij bo prvič tudi Filip Jurič, ki je tako kot Kmetec poudaril koreografijo predstave in jo označil za fantastično, medtem ko je o svojem liku povedal, da je po maniri Shakespearovih klasičnih likov kompleksen in zanimiv. Glede Mujićeve zahtevne koreografije pa, da so njegovi baleti sestavljeni tako, da je treba vsak korak izvesti 150-odstotno, ker sicer ne pride do izraza, kar je naporno za telo, a mora na odru vse skupaj delovati lahkotno.

Z baletom Hamlet, ki bo poleg četrtkove premiere v bloku na sporedu še osemkrat, se poslavlja dosedanji umetniški direktor ljubljanskega baleta Renato Zanella, ki je danes med drugim še povedal, da je koreografija Hamleta za plesalce zahtevna tudi za to, ker morajo kakovost, ki je v glasbi, s svojim telesom prenesti tudi na občinstvo. Izbor glasbe v predstavi po njegovih besedah sicer deluje tako, kot da je napisana prav za ta balet.
Izbor glasbe je bil večmesečni proces, pri katerem sta sodelovala tudi dramaturg predstave Balint Rauscher in dirigent, sam pa vedno, ko izbira skladatelje, vedno izbire po enega predstavnika Zahoda in Vzhoda, saj to odraža "našo geografsko lego".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje