Delo Schattenstimmen (Glasovi senc) Feriduna Zaimogla reflektira njegovo osebno resničnost, kakor tudi resničnost nekaj milijonov turških migrantov, ki že štiri desetletja s trebuhom za kruhom iščejo boljše pogoje za preživetje v Nemčiji. Zaimoglu je v Nemčijo s svojimi starši prispel leta 1965 in živel v Berlinu in Münchnu, trenutno pa živi in dela v Kielu. V svojih, večkrat nagrajenih, literarnih uspešnicah se dotika predvsem tistih najbolj odrinjenih prišlekov, emigrantov in njihovih otrok, ki živijo na obrobju. V svojih romanih, ki jih je napisal po intervjujih s t. i. kanaksterji (zloženka iz Kanakov, torej priseljencev, gangsterjev in t. i. youngsterjev), Kanak Sprak, Abschaum in Koppstoff, je kritiziral nemško politiko multikulturalizma, ki podpira t. i. migrantsko in »gastarbajtersko« literaturo, tako da je knjige napisal v kanak ulični govorici turških priseljencev druge in tretje generacije. Po romanu Abschaum je Lars Becker posnel film Kanak Attak. Največkrat nagrajen pa je bil njegov roman Leyla, ki je preveden tudi v slovenščino.
Migrantski tematiki posveča tudi svojo dramatiko, ki jo ustvarja skupaj z nemškim kolegom Günterjem Senklom. Zadnja uspešnica je predstava Schattenstimmen, Glasovi senc, katere krstna uprizoritev je bila letos v Schauspiel Köln.
Glasovi senc so glasovi nelegalnih priseljencev, ki so v Nemčijo prišli brez ustreznih papirjev in ki se borijo za svoje preživetje. Zdaj naj bi jih bilo že več kot milijon. Vendar morajo živeti skriti v senci, ne smejo postati vidni. Strah je njihov vsakodnevni sopotnik. Skozi predstavo jih je nekaj stopilo iz teme in nam zaupalo svoje tragične zgodbe. Štiri izjemne zgodbe, štiri samogovore, in sicer maroškega pomivalca posode, vzhodnoevropske prostitutke, ukrajinske Au-Pair in afriškega preprodajalca mamil spoznamo v štirih različnih, zanimivo zasnovanih prostorih, sobah.
Slovenski ustvarjalci v središču Berlina
Domiselno predstavo, ki se začne v kleti v popolni temi in jo poslušamo leže, na udobnih posteljah, in konča na podstrešju, je režiral mlad absolvent gledališke režije Nurkan Erpulat. Predstava je v medijih doživela deljena mnenja, vsekakor pa ji je osrednji berlinski časopis Berliner Zeitung namenil osrednji prostor na straneh kulture. Če se boste te dni mudili v Berlinu, nikar ne spreglejte postmigrantskega gledališkega festivala Dogland, v okviru katerega konec tedna nastopajo tudi slovenski ustvarjalci (Moveknowledgment, Octex, Andrej Blatnik, Primož Čučnik).
Saša Šavel
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje