Krhka snov koreografov Christine Gouzelis in Paula Blackmana se navdihuje pri Velikem diktatorju Charlieja Chaplina in si iz filma izposoja tudi tekst. Foto: Bernhard Müller
Krhka snov koreografov Christine Gouzelis in Paula Blackmana se navdihuje pri Velikem diktatorju Charlieja Chaplina in si iz filma izposoja tudi tekst. Foto: Bernhard Müller
false
Eksperimentalne akademije za ples iz Salzburga SEAD. Foto: Bernhard Müller

Gostovanje sodobnoplesne skupine bo potekalo v okviru mednarodnega programa Uvoz-izvoz, s katerim Zavod EN-KNAP v Španskih borcih predstavlja mednarodno produkcijo sodobnega plesa. Rezidenčna skupina BODHI PROJECT povezuje mlade profesionalne plesalce, študente starejših generacij in tiste, ki so zaključili program sodobnega plesa na salzburški Eksperimentalni akademiji za ples, SEAD, eni od vidnejših sodobnoplesnih akademij, ki nudi podporo tudi rezidenčnim umetnikom, spodbuja eksperimentalna sodelovanja, prireja izobraževalne programe za odrasle in otroke ter organizira dogodke s področja sodobnega plesa in performansa.

Skupina bo drevi ob 20. uri v Španskih borcih uprizorila predstavi Fragile Matter (Krhka snov) koreografov Christine Gouzelis in Paula Blackmana iz kolektiva Jukstapoz ter Ubuntu Site Ostheimer.

Diktature skozi raziskavo človeškega telesa
Predstava Krhka snov se navdihuje pri klasiki Charlieja Chaplina Veliki diktator ter z gledališkim, lutkovnim in filmskim jezikom tematsko obravnava principe diktature. Filmski navdih je le osnova raziskavi človeškega telesa kot metafore, telesa, ki je lahko samo s seboj v vojni ali je svoj zaveznik, ki lahko bitko ali travmo preživi ali se preda. Plesalci potujejo skozi različne vizualne in fizične pokrajine, razkrivajo napetosti med temi temami ter plasti svojih intimnih svetov izkušajo skozi lastno telo.

"Energični prizori spominjajo na vojaške vaje ter se izmenjujejo z liričnimi trenutki," kot je zapisano v kritiki predstave v Salzburger Nachrichten, bogata zvočna podoba predstave pa združuje trde elektronske ritme in baročno glasbo. Predstava je bila nominirana za najboljšo koreografijo na Hongkong Dance Alliance, leta 2014, evropsko premiero pa je doživela letošnjega februarja na salzburškem festivalu New Faces New Dances.

Biti drug drugemu človek
Koreografinja Sita Ostheimer si je za naslov predstave izposodila južnoafriško besedo Ubuntu, ki bi jo lahko prevedli kot "biti drug drugemu človek" in temelji na ideji humanizma do drugih. V predstavi Ubuntu si plesalci vsaj za kratek trenutek ogledajo izseke svojega življenja. Večinoma niso prepričani, ali gre za preteklost, sedanjost ali prihodnost. Poskušajo zbrati pretekle trenutke in spomine ter si jih vedno znova ogledati, kot bi si ogledovali album fotografij svojega življenja.

Koreografija osvetljuje te trenutke, ki nato znova zdrsnejo v ozadje in temo, kot da bi bili plesalci s svojimi ekspresivnimi, tekočimi, senzualnimi in zemeljskimi gibi združeni tako s svetlobo kot temo, predvsem pa zanimiva v koreografski gradnji vzdušja, prepletanju svetlobe, plesa in glasbe v ganljivo in težko opredeljivo montažo podob.