Preden bo sodobni ples dosegel priljubljenost drugih umetniških zvrsti, bo minilo še nekaj časa. Foto: Cankarjev dom
Preden bo sodobni ples dosegel priljubljenost drugih umetniških zvrsti, bo minilo še nekaj časa. Foto: Cankarjev dom

To je v spletnem klepetu MMC-ja poudaril plesalec in koreograf Branko Potočan. Potočan, ki je s predstavo Zarjavele trobente tudi sam del letošnje izvedbe Gibanice, je poudaril, da je sodobni ples pri nas še premalo cenjen. Morda bi bilo kaj drugače, če bi se ljudje zavedali, da plesalci in koreograf eno samo predstavo pripravljajo v povprečju kar 2 do 4 mesece po 4 do 6 ur dnevno. Še manjša zanimivost: čeprav so plesalci na vrhuncu svojih moči in tako tudi najbolj "delovno sposobni" med 20. in 35. letom starosti, zmorejo nekateri svojo kariero "podaljšati" celo do 60. leta. Vendar pa obstajajo razlike med zvrstmi plesa.

Začetka ne pozabiš nikoli
Prvič je najlepše. Ali pa vsaj najbolj nepozabno. To ob obujanju spominov na svojo kariero plesalca poudari tudi Branko Potočan, ki pravi, da ima najlepše spomine ravno na svojo prvo predstavo sodobnega plesa Kdo je narisal Stanku skakalnico. S to predstavo se je potočan "zavihtel" na slovensko sceno sodobnega plesa, ki kljub manjši odmevnosti te umetniške zvrsti med širšim občinstvom ni prav nič "zatohla". Poleg Potočanovega ansambla Flourklor je namreč v Sloveniji dejavnih še nekaj skupin.

Vendar Potočan konkurence ne občuti. "Ne vidim razloga za rivalstvo; pomembna je kvaliteta," se je o slovenski plesni produkciji izrekel gost. Povod za njegovo morda nekoliko presenetljivo izjavo je tudi dejstvo, da predstave različnih skupin in tudi različne predstave iste skupine sodijo v več žanrskih kategorij, zato si tudi med seboj ne konkurirajo tako zelo.