Ob festivalskem programiu bodo predstavili stvaritve s prvega mednarodnega tekmovanja novoglasbenega gledališče Choregie, ki so ga izvedli na začetku tega leta. Foto: Mihael Mikluš/Choregie aka Choregie
Ob festivalskem programiu bodo predstavili stvaritve s prvega mednarodnega tekmovanja novoglasbenega gledališče Choregie, ki so ga izvedli na začetku tega leta. Foto: Mihael Mikluš/Choregie aka Choregie
MIRACLES
Repertoar Miracles je osredotočen na cerkveno glasbo našega in preteklega časa. Obsega glasbo estonskega skladatelja Arva Pärta, izraelskega skladatelja Boaza Avnia in srednjeveška glasbena dela. Foto: www.choregie.si

Oblikovali smo namreč program, ki v naše okolje prinaša glasbo preteklega časa: starodavne napeve, glasbo srednjega veka, renesanse, baroka … in jih poveže z umetnostjo našega časa. Tako Choregie aka Choregie v mesto prinaša glasbo, ki jo na naših odrih zelo redko slišimo in je zato prava osvežitev – in zato ta postane 'nova glasba'.

"Tako ta stara glasba pravzaprav postane nova glasba," je pred festivalom, ki ga danes odpira koncert zasedbe Carmina Slovenica v mariborski stolnici, povedala idejna in umetniška vodja Karmina Šilec. Festival, ki ga organizira od lani delujoče novo glasbeno gledališče Choregie, uvaja v slovenski prostor novo umetniško platformo, temelječo na kombinaciji glasbe, giba, igre in drugih odrskih elementov.
Festival glasbenega gledališča Choregie aka Choregie se je začel s Prošnjo za besede v izvedbi zbora Carmina Slovenica, projektom, ki je posvečen skladatelju Lojzetu Lebiču, v njem pa se ukvarjajo z glasbo in s poezijo slovenskih avtorjev iz 20. stoletja.

Program festivala najdete tukaj.

Program prinaša ...
Do 20. maja bo program festivala ponudil še koncerte Miracles ansambla Kebataola z glasbo iz srednjega veka, Vzporedni svetovi Marjana Šijanca z elektroakustično in računalniško glasbo, renesančni projekt Od daleč z Vaskom Atanasovskim ter Perspektiva Vzhod s starodavnimi napevi iz Azije z Ninom Mureškičem. V festivalski program pa so vključili tudi stvaritve s prvega mednarodnega tekmovanja novoglasbenega gledališče Choregie, ki so ga izvedli na začetku tega leta.
Choregie pomembna tako za Maribor kot celotno Slovenijo
Lani so bili z obiskom festivala zelo zadovoljni in upajo, da bodo lahko podobno rekli tudi letos po sklepu dogodkov. Pravzaprav so bolj zaskrbljeni s samimi financami. Projekt Choregie je lani podprl zavod Maribor 2012, ki vodi projekt EPK. Zavod napoveduje podporo tudi letos in prihodnje leto, a pogovori o tem še niso končani.
Po besedah Reneja Maurina iz zavoda se zavedajo pomena Choregie za razvoj sodobnega glasbenega gledališča ne le v Mariboru, ampak celotni Sloveniji. "Gre za prihajajočo formo, eksperimentiranje, ki je usmerjeno v prihodnost, zato je prav, da ga podpremo in tako k temu spodbudimo tudi druge donatorje in javnost," pravi.

Oblikovali smo namreč program, ki v naše okolje prinaša glasbo preteklega časa: starodavne napeve, glasbo srednjega veka, renesanse, baroka … in jih poveže z umetnostjo našega časa. Tako Choregie aka Choregie v mesto prinaša glasbo, ki jo na naših odrih zelo redko slišimo in je zato prava osvežitev – in zato ta postane 'nova glasba'.