"Thomas Bernhard je eden izmed najbolj natančnih zapisovalcev človeške psihe. Dogajanje postavi v neki zaprti mentalni prostor, mojstrsko zapiše "ječo" posamezne psihe, mentalnega horizonta. V Pred upokojitvijo je na primeru ekstremne situacije pokazal "kletko" samopodobe, iz katere nekdanji nacist in njegovi dve sestri ne morejo," je o predstavi dejala režiserka Mateja Koležnik.
Razgaljenje družbe in posameznikov
Kot so sporočili iz gledališča, je Bernhard, sicer znan kritik ponarejene družbe in odnosov, svoje delo podnaslovil kot "komedijo" o nemški duši. V njej skozi zgodbo nekdanjega nacista in njegovih dveh sester obravnava temo zatrtega in prikritega negovanja nacističnih korenin in idealov, hkrati pa se skozi njihove odnose razpira pretresljiv prikaz sprevrženih in deformiranih odnosov v družini kot seveda tudi v družbi nasploh. V glavnih vlogah nastopajo Darja Reichman, Vesna Jevnikar in Borut Veselko.
Kot ocenjuje dramaturginja Amelia Kraigher, je avtor z igro Bernhard dregnil naravnost v občutljivo in najraje kar zamolčevano in potlačevano dejstvo, da so številni nacistični kadri tudi še dolgo po vojni ohranjali bolj ali manj pomembne funkcije v državnih aparatih.
Predstava Pred upokojitvijo je ta čas zelo aktualna, kajti srečujemo se s čedalje večjo nestrpnostjo do drugačnih in drugačnega. "V tem času je tako aktualna, da kar boli. V času vsesplošne krize in še posebej begunske krize se namreč ponovno dviga neonacizem in sovraštvo do vsega, kar je "drugačno", zato je potrebno še toliko bolj opozoriti na to, kje so korenine tega, da bi lahko nanj tudi reagirali. Če v tem ponorelem svetu to koga sploh še zanima?" je poudarila Mirjam Drnovšček, direktorica Prešernovega gledališča Kranj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje