"Vojna brez mrtvih, ljubezen brez tveganja, brez naključij, brez srečanja … V vseh teh sredstvih splošne propagande vidim prvo grožnjo ljubezni, ki bi ji rekel varnostna grožnja," je zapisal Badiou. Foto: Borut Peterlin
false
Ljubezen je treba na novo iznajti... Foto: Borut Peterlin
false
Prevzetnost in pristranost: prizorišče Dvojega je uprizorjena kot sinteza postdramskega poskusa in filozofske prečnice. Foto: Borut Peterlin

Za dramatizacijo romana Prevzetnost in pristranost Jane Austen je poskrbela Eva Mahkovic, Berger, avtor koncepta in režije pa je v sintezi postdramskega poskusa in filozofske prečnosti pri uprizoritvi sledil Alainu Badiouju, ki je v svojem besedilu Hvalnica ljubezni zapisal "Ljubezen je treba na novo iznajti ..." Tezo je v javnem dialogu o ljubezni v okviru serije Teater idej na avignonskem festivalu pojasnil kot "upor proti izdajstvu ljubezni," ki ga je v tistem času širila francoska oglaševalska akcija z gesli, kot so "Izberite ljubezen brez tveganja!", "Lahko smo zaljubljeni, ne da bi se na smrt zaljubili!," "Zaljubljeni do ušes, a brez bolečine!".

"Vojna brez mrtvih, ljubezen brez tveganja, brez naključij, brez srečanja … V vseh teh sredstvih splošne propagande vidim prvo grožnjo ljubezni, ki bi ji rekel varnostna grožnja," je ob tem zapisal Badiou in dodal, da ljubezni s tem odrekamo pomembnost. Po njegovem mnenju je pri ljubezenskem diskurzu pomembna predvsem globoka izkušnja drugosti, iz katere je stkana ljubezen, zato sta potrebna tudi tveganje in pustolovščina.

Subtilna psihologija ljubezni in nesporazuma na prizorišču Dvojega
Roman Jane Austen, eden njenih nabolj priljubljenih in najprepoznavnejših del, ta klasična zgodba o ljubezni in nerazumevanju v strogo razredni angleški družbi obravnava tudi subtilno psihologijo ljubezni. Obe osrednji figuri romana na prizorišču Dvojega sta postavljeni v polje dvojnega nesporazuma. Darcy je postavljen v polje napuha, prevzetnosti, Elisabeth pa v polje predsodka, pristranosti. Elisabeth vidi skozi prizmo pristranosti prevzetnost in napuh Darcyja, Darcy pa skozi prevzetnost pristranost in ozkost Elisabeth. Kar pa ni naključno, saj je "med vsemi možnimi partnerji izbran prav tisti, ki omogoča pravilnost v zmotnem presojanju in ki potemtakem nudi oporo, da moteči se subjekt lahko vztraja v svoji samovšečni zaslepljenosti," meni Rastko Močnik.

V gledališkem spektaklu nastopajo Petra Govc, Sabina Kogovšek, Maruša Majer, Ula Furlan, Nadiya Bychkova, Jana Menger, Mateja Rebolj, Saša Pavlin Stošić, Leticia Slapnik Yebuah, Mojca Zlobko Vajgl, Pavle Ravnohrib, Janez Hočevar – Rifle, Joseph Nzobandora – Jose, Akira Hasegawa, Miha Vodičar, Voranc Boh in Jure Longyka. Scenografija je delo Marka Japlja, glasba Petra Penka, kostumografija Alana Hranitelja in koreografija Jane Menger. Uprizoritev, ki je premierno zaživela letos spomladi, je Anton Podbevšek Teater pripravil v sodelovanju s Cankarjevim domom.