Predstava, ki je premiero doživela februarja letos, je v Sloveniji uprizorjena prvič, navdih zanjo pa je švicarski dramatik Friedrich Dürrenmatt našel v kultni uprizoritvi Shakespearjevega Tita Andronika v režiji Petra Brooka.
"Nisem se mogel otresti želje, da bi napisal nekaj divjega, grotesknega, shakespearjevskega, igro za sedanjost," je dejal zdaj že pokojni dramatik, ki je igro najbolj cenil izmed vseh svojih dramskih del ter jo v času svojega življenja tudi večkrat priredil.
Duh kapitalizma nikoli ne spi
Zgodba govori o Franku, direktorju zasebne banke in potomcu bankirske družine, ki v imenu kapitalističnega družbenega reda opravlja ta navidezno vladarski posel. A Frank V. se v resnici skriva za svojo ženo Ottilie, ki namesto njega skrbi za opravljanje umazanih poslov, obenem pa skrbi, da so računi poravnani in podpisani, pa četudi je za to treba iti preko trupel.
Drama, brana kot "parabola kapitalističnega zla", izhaja iz misli, da kapitalizem leži pod nogami direktorjev bank, direktorji bank pa so novodobni kralji. Avtor je ob tem pojasnil, da se je zgledoval po Shakespearju, saj je po njegovem mnenju "Frank V. enako slab bankir, kot je Richard III. slab vladar, oba pa sta monstruma, kriminalca".
Milan Piko, referent za gledališko dejavnost pri Krščanski kulturni zvezi, ki kot osrednja kulturna organizacija koroških Slovencev organizira vsakoletni gledališki praznik, je za uredništvo slovenskih sporedov avstrijske ORF povedal, da satirična komedija Frank V. opisuje tudi dogajanje današnjega sveta, ko se prav tako spopadamo z vplivi kapitalizma in kako nekateri vedno bolj bogatijo na račun drugih. Izrazil je tudi veselje, da bo po dolgem času v Celovcu ponovno gostovalo Slovensko narodno gledališče iz Maribora.
S svojo režijo osvojil tudi nemško govoreči prostor
Uprizoritev Frank V. je prva mariborska režija mednarodno priznanega in nagrajevanega srbskega režiserja Miloša Lolića.
Režiser in scenograf je študiral gledališko in radijsko režijo na beograjski Fakulteti dramskih umetnosti, nato pa režiral predstave v številnih gledališčih po Srbiji in Sloveniji. Njegova uprizoritev Sanjačev Roberta Musila je prejela grand prix na 43. mednarodnem gledališkem festivalu Bitef, uprizoritev Melvillove drame Bartleby, pisar v Mini teatru pa je bila na 46. FBS nagrajena s kar štirimi nagradami, med drugimi tudi za najboljšo uprizoritev v celoti. Z uprizoritvijo Bog je DJ Falka Richterja je nastopil na prestižnem festivalu Radikal Jung 2011 v Münchnu, kar mu je odprlo pot v nemško gledališče, kjer je bil za svoje delo prav tako večkrat nagrajen, med drugim z nagrado nestroy za najboljšega mladega režiserja in nagrado Dorothea Neff za najboljšega režiserja Schwabovih Predsednic v produkciji dunajskega Volkstheatra.
Dramaturg predstave je Slobodan Obradović, koreografinja Jasmin Avissar, igrajo pa Vojko Belšak, Nataša Matjašec Rošker, Blaž Dolenc, Julija Klavžar, Žan Koprivnik, Matevž Biber, Liza Marijina, Davor Herga, Viktor Hrvatin Meglič, Petja Labović, Gorazd Žilavec
Celovec stičiške gledališke umetnosti avstrijske koroške
Začetki slovenskega gledališkega praznika v Celovcu segajo v leto 1962, ko je bila na odru tamkajšnjega Mestnega gledališča uprizorjena Miklova Zala. S tem so želeli povečati pomen in ugled slovenske besede in nuditi koroškim Slovencem v glavnem gledališču avstrijske Koroške slovensko predstavo na visoki ravni.
Od takrat se vsako leto v Celovcu srečajo ljubitelji gledališča iz treh dolin južne avstrijske Koroške in drugih krajev ob slovenski predstavi profesionalnih gledaliških hiš. Do danes so na celovškem odru gostovala vsa slovenska gledališča, nastalo pa je tudi nekaj lastnih produkcij.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje