Druga premiera sezone Slovenskega narodnega gledališča v Novi Gorici bo Mlakarjev Pašjon. Predstava je nastala v koprodukciji Gledališča Koper in SNG Nova Gorica. To je pravzaprav tretje avtorsko delo v navezi Mlakar - Taufer (op. p. - Vito Taufer je režiser vseh treh Mlakarjevih prepoznavnih gledaliških del). Igralec, skladatelj, pisec, kantavtor – Iztok Mlakar - je kot dramski pisec debitiral leta 2007 z burko Duohtar pod mus!, s predstavo z več kot dvesto ponovitvami! Leta 2011 je na pot druge izjemne uspešnice stopila njegova burkaška moraliteta Sljehrnik.
Tretja uprizoritev - Pašjon - je tudi prepoznavno domača komedija, pa čeprav postavljena v davno Judejo. Iztok Mlakar se je tokrat napajal v Svetem pismu Nove Zaveze, torej v življenju Jezusa Kristusa. Ostal pa je pri svojem unikatnem komičnem žanru z značilnim narečnim govorom in prepletom dramskih prizorov s songi.
Vse, kar ste želeli izvedeti o Kristusu, pa si niste upali vprašati
V gledališkem listu so slikovito napovedali tretjo Mlakarjevo mojstrovino. Popotnico Pašjonu so povzeli: "Ste opazili, da v cerkvi nikoli nihče ne dvigne roke, da pridigarja nikoli nihče ne prekine, da ga nihče ne vpraša za podrobnejše pojasnilo tega ali onega svetopisemskega prizora, da si sredi maše nihče ne drzne vstati, se odhrkati in vljudno izreči svojih pomislekov, dvomov, pripomb? No, k sreči je tu komedijant. Iztok Mlakar je v Pašjon strnil vse, kar ste si želeli izvedeti o Jezusu Kristusu, pa si niste upali vprašati."
Iztok Mlakar pri pisanju za gledališki oder (enako kot v svojih songih, zbranih na štirih cedejih) secira človeške "več-vrline" in "manj-vrline" "rahločutno, z ostrim švrkanjem, a vselej tudi s srčnim razumevanjem. Ko tokrat izpisuje svoje videnje in razumevanje enega temeljnih besedil zahodne civilizacije, se mu pod peresom oblikuje gibek, duhovit in bister dialog ter polnokrvne figure, zemeljske in izrazito zdajšnje – ne glede na to, ali so to človeške figure, trije kralji, Jožef, Marija, farizej, saducej, Janez Krstnik, Marija Magdalena, Juda ..., ali mistične, Jezus, angel ali hudič," povzemajo v novogoriškem teatru ob tretji Mlakarjevi avtorski predstavi.
Mlakarjevščina – živopisen konglomerat primoršćine
Rdeča nit Mlakarjevega trojčka – od Duohtarja prek Sljehernika do Pašjona – je poleg seciranja človeških značajev tudi manifestativna primorščina. Varuhi jezika že govorijo o novi kategoriji, o "mlakarjevščini". O živopisnem in sočnem konglomeratu primorskih narečij … Gre za ljudsko govorico, sočno narečje, ki je v vsakdanjem (primorskem) življenju sicer stalno prisotno - toda 'sleherniku' se zdi sila nenavadno, če ne že kar prostaško, ko ga sliši na privzdignjenem kraju – v gledališču (ali cerkvi). Prisluhnite mu …
Na pašajte – prisluhnite!
Pašjon kliče k ponotranjenju. Mlakar marsikatero trpko resnico o nas, o naši družbi pove skozi smeh. Grenak smeh. Smehljaje skozi zobe … Morda zaskeli. Zaboli. Toda "ne pašajte"- bi rekli Primorci. Nikar ne pojdite brezskrbno mimo povedanega. Ustavite se. Prisluhnite. Pašjon-ajte! V četrtek zvečer (24. septembra) na velikem odru Slovenskega narodnega gledališča v Novi Gorici. Ali kot so zapisali v gledališkem listu: "E ja, če bi mašo daroval Iztok Mlakar, se Cerkev ne bi soočala z upadanjem števila svojih ovčic. Pa tudi vina ne bi pil samo eden v prostoru!"
Ob Mlakarju v režiji Vita Tauferja nastopajo Žiga Udir, Radoš Bolčina, Igor Štamulak, Gorazd Žilavec, Rok Matek, Tjaša Hrovat ter Matija Rupel in Nejc Cijan Garlatti v alternaciji. Scenograf predstave je Voranc Kumar, kostumografinja pa Barbara Stupica.
Nekaj prizorov iz predstave si lahko pogledate v spodnji fotogaleriji. Foto: Jaka Varmuž.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje