Kdo preživi, kdo je rabelj in kdo je žrtev, kdo zares ljubi in komu se tako samo zdi?, se s komedijo sprašuje Desa Muck. Foto: MGL
Kdo preživi, kdo je rabelj in kdo je žrtev, kdo zares ljubi in komu se tako samo zdi?, se s komedijo sprašuje Desa Muck. Foto: MGL
Neskončno ljubljeni moški
V igri nastopijo vsi stereotipni liki podalpskega sveta: prezaposleni mož, naveličana žena ... in njen ljubimec. Foto: MGL
Desa Muck skuša prikazati razliko med resničnimi čustvi in zasvojenostjo z ljubeznijo. Foto: MGL

Desa Muck je dramo napisala na pobudo Borisa Kobala, ravnatelja in umetniškega vodje Mestnega gledališča ljubljanskega, kjer je bila njena črna komedija tudi krstno izvedena. Kobal je komedijo tudi režiral. Na oder je poleg glavnih šestih igralcev postavil še šest interpretov, nekakšno novodobno različico antičnega tragičnega zbora. Na sceni in v kostumih Slavice Radovič so tako nastopili Mirjam Korbar Žlajpah, Petra Veber Rojnik, Boninsegna, Maja Šugman, Boris Kerč, Lotos Vincenc Šparovec in Jožef Ropoša. Zbor poženščenih "mladcev", v starosti "od 20 do 70 let", so oblikovali Silvij Božič, Janez Eržen, Jaka Lah, Tomaž Pipan, Matej Puc in Marko Simčič.

"žrtveni sistem v medčloveških odnosih". Žrtev je, v nasprotju z običaji v slovenski dramatiki, tokrat moški. "Videla sem jih kar precej, ki so bili žrtve žensk, od mater do hčera," je pojasnila Muckova.

Humor, ki udari, kjer boli
Besedilo, ki se giblje po robu tako komičnega kot tragičnega, obenem je parodija dramatičnega, vsakdanjega življenja, kar pomeni, da se dotika slovenskih "občutljivih mest", tabujev. Max Modic je avtorico v gledališkem listu označil za "virtuozno poznavalko in interpretatorko psihopatologije gospodinjske vsakdanjosti". V MGL-u opozarjajo, da gre pri predstavi za preprosto komedijo "na prvo žogo"; ustvarjalci se naslanjajo bolj na absurd in parodijo.

Dramaturginja Ira Ratej je dejala, da se besedilo prebere na dušek, a se je pri študiju predstave izkazalo, da stvari niso tako enostavne, kot se je morda zdelo na prvi vaji. Neskončno ljubljeni moški je po njenih besedah napisan po modernih dramaturških načelih; tako se, denimo, vrača v preteklost, pa spet skače v sedanjost, kar je bil precejšen zalogaj tako za igralce kot za režiserja.

Menjava vlog med spoloma
Ratejeva je tudi spomnila, da komedija na Slovenskem nikoli ni bila prav visoko cenjena, vendar je pričujoče delo - natisnjeno je tudi v spremnem gledališkem listu - napisano zelo spretno. Ne nazadnje je komedijske dialoge veliko teže pisati kot dramske. Kot absolutni novum v domači dramatiki je izpostavila moško žrtev in žrtvovanje kot družbeno priznano in visoko cenjeno, višje, denimo, od ambicije; gre skoraj za "nacionalni šport".

Blazno resno o ... Desi
Malokdo ve, da je Desa Muck svojo kariero začela kot igralka. Danes piše scenarije za televizijo, radijske igre, mladinske romane, romane za odrasle, za seboj pa jih ima že več kot sto. Za kranjsko gledališče je dramatizirala svojo prozo (Blazno resno zadeti) in napisala monodramo (Jutri začnem).