Predstavo Dnevi zavrženosti je na oder Gledališča Koper postavila režiserka Tijana Zinajić. Predstava je bila prva premiera v slovenskem jeziku v letu 2025, v katerem Gledališče Koper zaznamuje 25-letnico delovanja. V preteklem mesecu so na oder že postavili italijansko otroško predstavo Favole al telefono. Vse do aprila pa zaznamujejo jubilej dvakrat na mesec z nizom tematskih pogovorov pod naslovom Četrt stoletja.
Sodobna izobraženka, še zmeraj zaznamovana s tradicionalnimi kategorijami
Roman pisateljice, ki ustvarja pod psevdonimom Elena Ferrante, po katerem je nastala predstava, je izšel leta 2002. Sledil je njenemu romanesknemu prvencu Nadležna ljubezen, ki ga je objavila desetletje prej. Ustvarjalci predstave v Gledališču Koper so se odločili v ospredje postaviti predvsem žensko, ki jo zapusti mož. Predstava se ukvarja z identiteto sodobne izobraženke, ki je še vedno zaznamovana s spolom, družbeno vlogo in materinstvom.
Igralka Anja Drnovšek, ki upodablja glavno junakinjo Olgo, je poudarila, da sicer sama nima takšne izkušnje, s kakršno se v predstavi spoprijema njen lik, a je šla pri študiju lika korak za korakom. Ob tem se je poglobila v samo dramatizacijo in obenem študirala knjigo, ta proces pa je sprožil določen mehanizem. Po njenih besedah je sama zgodba "tako močna, da te vodi". "Občutek tega, da ostajaš sam na svetu in si osamljen ... To je tako močno, da je to postalo moje glavno vodilo pri tej zavrženosti in dramatizaciji ter njenih občutjih, ki poganjajo to zgodbo. Hkrati so poganjala tudi mene."
Igralka prav tako meni, da se lahko gledalke, ki imajo za sabo izkušnjo zapuščenosti, z Olgo poistovetijo, hkrati pa tudi navijajo zanjo. "Našle se bodo v njej. Res je, da imajo številne ženske takšno izkušnjo, res pa je tudi, da niso vse iz tega priplavale na površje. Olga pa bo znala tem ženskam povedati, kako to preživeti," je še dodala Anja Drnovšek.
"Ko ugotovimo, da se nekaj slabega dogaja tudi drugim ..."
S tem se strinja tudi režiserka Tijana Zinajić, ki verjame, da se lahko te gledalke ob spremljanju predstave počutijo bolje. "Ko ugotovimo, da se nekaj slabega dogaja tudi drugim, ne samo nam, se sami s sabo počutimo lažje," je povedala. Ob tem je poudarila še lik Revice, ki jo v predstavi upodablja Mojca Partljič. Gre za arhetip zapuščene ženske, ki Olgo spremlja že od malega. Revica v knjigi nastopa zgolj kot spomin, ustvarjalci predstave pa so se odločili, da jo postavijo tudi na oder.
Ob ustvarjanju predstave so se odločili še, da več prostora namenijo tudi otrokoma Ilarii in Gianniju, ki ju upodabljata Sara Gorše in Mak Tepšić. V vlogi moža nastopa Blaž Popovski, v vlogi Carrana pa Igor Štamulak.
Za prevod je poskrbela Anita Jadrič, za dramatizacijo Urška Taufer in Nina Kuclar Stiković, ki podpisuje tudi dramaturgijo. Scenograf je Darjan Mihajlović Cerar, kostumograf Matic Hrovat, glasbeni opremljevalec in pianist Anže Vrabec, oblikovalka giba Lada Petrovski Ternovšek ter oblikovalec svetlobe Jaka Varmuž.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje