Opera z libretom Roycea Vavreka spremlja Ernesta Hemingwaya (1899–1961) v njegovih zadnjih dneh, ko razmišlja o portretih svojega življenja, pomešanih s podobami iz njegove mojstrovine Starec in morje iz leta 1952, ki velja za eno najpomembnejših knjižnih del ameriške književnosti minulega stoletja.
Staranje, ekologija, kapitalizem, kolonializem ...
Sodobno operno delo The Old Man and The Sea prinaša večplastno interpretacijo motivov iz romana, ki segajo od vprašanja staranja in ekologije do kapitalizma in kolonializma. Po besedah Karmine Šilec v tej "večplastni interpretaciji zgodbe opera raziskuje vlogo ostarelega posameznika v družbi, pri čemer v Hemingwayevo izvorno pripoved o Santiagu, svečeniku časa, vstopajo druge podobe in poetizirani elementi, kot so bejzbol in Joe DiMaggio, sakralna ikonografija in Maria de Cobre, intimna pisma Hemingwaya z Marlene Dietrich in drugi."
Skladateljica Paola Prestini je poudarila, da je že dolgo obsedena s Hemingwayevim delom: "Sprva je to sprožila očetova globoka ljubezen do oceana in ribolova, ki je nato privedla do moje lastne obsedenosti z vodo, ki lahko zdravi, neguje in ločuje. Navsezadnje je bilo tisto, kar me je gnalo, da končam to desetletja dolgo potovanje, želja po razumevanju očeta in Hemingwaya ter vseh njunih neizrečenih globin. Delo s Karmino in Royceom je bilo sanjsko."
Po premieri opere Baba: Življenje in smrt Stane v San Franciscu
Ožjo ustvarjalno ekipo sestavljajo še scenograf Dorian Šilec Petek, umetniški sodelavki Sidra Bell in Sarah Chiesa ter oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak. Gre za letošnjo drugo ameriško operno premiero Karmine Šilec in Doriana Šilca Petka, in sicer po operi Baba: Življenje in smrt Stane, ki je bila premierno uprizorjena v začetku tega leta v San Franciscu.
V naslovni vlogi Santiaga in Hemingwaya bo nastopil Nathan Gunn, njegova alternacija je Armando Contreras. Pripovedovalko La Mar bo izvajala sopranistka Measha Brueggergosman-Lee. V projektu pod glasbenim vodstvom Mile Henry sodelujejo še kontratenorist Rodolfo Giron v vlogi Manola, zbor Phoenix Chorale, violončelist Jeffrey Zeigler in drugi.
Opera bo svetovno premiero doživela drevi v ASU Gammage Memorial Auditoriumu, ki razpolaga z nekaj več kot 3000 sedeži. Nastala je v produkciji Beth Morrison Projects v sodelovanju z ASU Gammage, Carolina Performing Arts, VisionIntoArt, Krannert Center of Performing Arts in Jill & Bill Steinberg.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje