Sodelavci SNG Drame Ljubljana so bili največkrat razglašeni za nagrajence, poleg tega pa si je osrednja ljubljanska gledališka ustanova prislužila tudi nagrado za najboljšo predstavo v celoti. Žiranti, ki so vse odločitve o nagrajencih sprejeli soglasno, so kot najboljšo opredelili predstavo Iskanje izgubljenega časa Marcela Prousta v režiji Dušana Jovanovića.
Osrednja zvezda sklepnega večera
Osrednja osebnost današnje slovesnosti je bil prav gotovo Bine Matoh, ki je prejel najvišjo nagrado za dramsko igro v slovenskem kulturnem prostoru, tj. Borštnikov prstan za leto 2004. Igralec Primorskega narodnega gledališča v Novi Gorici ima za seboj že štiri desetletja delovanja na odrskih deskah, v katerih je nanizal vrsto pomembnih vlog. Na letošnjem osrednjem srečanju slovenskih gledaliških delavcev se je slavljenec dokazal tudi v predstavi Dvoboj med črncem in psi, ki je sodelovala v tekmovalnem delu.
Iskanje nagrajenca ni bilo izgubljanje časa
Iskanje izgubljenega časa je bil prav gotovo naslov, ki ga so ga žiranti največkrat izrekli, ko so predstavljali letošnje dobitnike nagrad. Omenjeno predstavo so kot najboljšo opredelili preprosto zato, ker je bila prav gotovo najcelovitejši dogodek 39. Borštnikovega srečanja. Žirija je posebno poudarila, da je ustvarjalcem postavitve uspelo skoraj nemogoče. Izjemno mnogoterost prizorišč in velikanski časovni razpon fabule jim je s pomočjo inovativne in funkcionalne scenografije, ekspresivnih kostumov, izjemne igre luči in odlične režije uspelo povezati v ubrano celoto.
Slovenski kralj režije
Naslednja v vrsti prestižnih nagrad, in sicer za najboljšo režijo, je šla v roke Vitu Tauferju, ki si je nagrado prislužil za načelovanje produkcije SNG Nove Gorice in Primorskega poletnega festivala Čakajoč Godota. V utemeljitvi svoje izbire je žirija zapisala: "Uprizoritev Vita Tauferja zapušča območje visokomodernističnih interpretacij Beckettovega besedila in se do njegove sredice dokoplje po nepričakovani poti. Obsesivno natančni jezik prevede v sočno in sončno primorsko govorico, iz abstraktnih postav pa ustvari žive in polnokrvne osebe. Bivanjska vprašanja izpostavi, izostri in z njimi premeri globino sveta."
Četica nagrajenih igralcev
Pet igralcev se lahko veseli ene izmed enakovrednih igralskih nagrad. Med srečnimi nagrajenci tako najdemo Veroniko Drolc, ki je nagrado prejela za vlogo v predstavi Fedra Jeana Racina, Vlada Novaka, ki je odigral Willyja Lomana v Smrti trgovskega potnika po delu Arthurja Millerja. Vesna Perčič Žunić je nagrajena za vlogo legendarne francoske šansonjerke Edith v predstavi Edith Piaf, Igor Samobor se je izkazal kot Bonifacij v Krstu pri Savici Dominika Smoleta, nagrado pa je prejel tudi Uroš Smolej, ki je odigral Čackega v produkciji Gorje pametnemu A. S. Gribodjeva.
V spodbudo mladim
Zadnja v vrsti nagrad, namenjenih igralcem, je nagrada za najboljšega mladega igralca. To si je za svoje igralske podvige v vlogi Kočarja v predstavi Krst pri Savici Dominika Smoleta in v vlogi Charlesa Morela v Iskanju izgubljenega časa Marcela Prousta letos prislužil član ljubljanske Drame Jurij Zrnec. Žirija je zapisala: "Zadržan, toda hkrati odločen je bavarski duhovnik Kočar Jurija Zrnca, čutno zapeljiv in čustveno razprt je njegov Morel. Natančno in disciplinirano vstopa mladi igralec v soigro in protiigro s celotnim igralskim ansamblom."
Nagrajenci, ki po navadi stojijo za odrom
Omenimo naj tudi tri nagrade za druge dosežke. Jože Logar in Mateja Koležnik sta bila ovenčana z nagrado za scenografijo, ki sta jo oblikovala za predstavo Smrt trgovskega potnika avtorja Arthurja Millerja. Za avtorsko glasbo, ki jo je napisal posebej za predstavo Pohujšanje v dolini šentflorjanski je nagrado za najboljšo glasbo dobil skladatelj Aldo Kumar, nagrada za oblikovanje luči pa je šla v roke Andreju Hajdinjaku. Slednji je namreč s svojim delom pri predstavi Iskanje izgubljenega časa v izvedbi SNG Drame Ljubljana dokazal svoje mojstrsko obvladovanje svetlobe.
Predstave, podhranjene v avantgardnosti
Organizatorji so že pred začetkom letošnjega srečanja gledališčnikov kot eno od novosti napovedovali nagrado za gledališko inovacijo in estetski preboj. Kljub pozornosti, ki jo je nova tekmovalna kategorija povzročila, pa žirija zmagovalca ni razglasila. Njeni člani so namreč menili, da bo na predstavo, ki bo izkazovala dovolj avantgardnega duha (ta naj bi upravičil nagrado), potrebno še malo počakati.
Novosti za nov zagon
Še enkrat velja omeniti, da je letošnje Borštnikovo srečanje zaradi nekaj novosti preveval veter svežine. Poleg že izpostavljene nove tekmovalne kategorije je bila pomembna sprememba tudi v samem programu srečanja. Močno se je povečalo število predstav, ki so se zvrstile na mariborskem odru, in sicer na 16. Zaradi tolikšnega števila predstav so organizatorji le-te tudi razdelili v dve kategoriji. Predstave klasičnega gledališča so bile zastopane v sekciji Poti in pogledi, pet predstav pa se je predstavilo v sekciji Razpotja, ki naj bi postregla s postavitvami mejnega gledališča.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje