Intimni pogled, ki ga zastirajo fotografije zaves Tine Smrekar. Foto: Galerija Photon
Intimni pogled, ki ga zastirajo fotografije zaves Tine Smrekar. Foto: Galerija Photon
Tina Smrekar
S postavitvijo Resnica je kristalno jasna Smrekarjeva odpira novo poglavje svoje ustvarjalnosti. Foto: Galerija Photon
Andreja Peklaj: Cerkniško jezero
Andreja Peklaj je s svojim fotografskim objektivom raziskala večno spreminjajoče se Cerkniško jezero. Foto: MOL

Medtem ko razstava fotografij prve umetnice Resnica je kristalno jasna več zastira kot odkriva, je Andreja Peklaj svojo razstavo fotografij Cerkniškega jezera naslovila Odstiranja. Z razstavo Resnica je kristalno jasna se predstavlja vizualna umetnica, ki je bila lani izbrana v selekcijo slovenskih avtorjev na mednarodni skupinski razstavi Photonic Moments II – salona sodobne fotografije jugovzhodne Evrope.

Intimni pogled v umetničin svet
Tokratna razstava v galeriji Photon temelji na izčiščeni fotografski podobi, pomeni pa nov korak v ustvarjalnem zagonu mlade avtorice, ki se je doslej osredotočala zlasti na velike tematike, polne družbenokritične in politično-ekonomsko nekorektne poetike. Umetnica se tako podaja v intimnejše dojemanje percepcije sveta in lastnega dela, ki je bilo že v preteklosti mnogokrat ustvarjano skozi prizmo samorefleksije.

Uporabo podobne repeticije podob je bilo mogoče zaslediti že v doslejšnjem umetničinem opusu, tako v celoti ali fragmentih. To se nakazuje v njenih projektih Warmarkt, raznomedijski Hey, Let's All Make Art ali fotografski seriji Random Pick in a 30min Drive, ki s svojo objektivno hladnostjo najbolj napoveduje novo produkcijo.

Preseganje vizualne podobe
Projekti Tine Smerkar pogosto poudarjajo družbeno angažirano noto, umetnica pa se izraža skozi mnoge medije, od fotografije, videa do inštalacij in širše zasnovnih strukturnih projektov. Vsebinski poudarki njenih del presegajo vizualno predstavitev posameznih del, kljub temu da je vizualni segment nujno tehnično brezhiben in estetsko izjemno specifičen.

Odstiranje lepot Cerkniškega jezera
Jakopičevo sprehajališče je preplavilo 120 fotografij, ki ponujajo pogled na nenehno izginjajoče in porajajoče se presihajoče Cerkniško jezera. Leta 1948 rojena Andreja Peklaj s fotografijo in z oblikovanjem deluje od leta 1989. Zapisala se je zlasti krajinski in naravoslovni fotografiji, širši javnosti je pa najbrž najbolj poznana po monografiji Cerkniško jezero. Umetnici je Fotografska zveza Slovenije podelila naziv Mojstrica fotografije.