Razstava Med srečo in žalostjo – Rdeče obdobje, ki jo v Galeriji Equrna odpirajo drevi ob 19. uri, bo na ogled do 30. maja.

Zvenenje barve in neslišni zvok rdeče svetlobe
Stvaritve, ki jih je Metka Krašovec naslikala v tem obdobju, ponazarjajo srečo in žalost, iz njih pa ni mogoče slišati glasov, ampak zvenenje barve in neslišni zvok rdeče svetlobe. Slike nakazujejo, kako se je umetnica predmetov dotikala, jih razporejala in urejevala, dokler jih ni postavila v primerno pozicijo za svojo kompozicijo. Znano je, da se je obdobje ustvarjanja z rdečo barvo pravzaprav začelo s srečo, ko je na božični večer zagledala fasado ljubljanske frančiškanske cerkve v rdečem soju, piše v razstavnem besedilu.
Slikarka je nato doma z rdečo svetlobo in z več strani osvetljevala svoj zasebni prostor. Pri tem je ugotovila, da so stvari postale začuda monumentalne, saj so imele svojo lastno arhitekturo in so se strnile v samosvoje kompozicije. Rdeča barva je prelila stvari in jih presnovila v spodbudne prisotnosti. "Kar se je takrat znašlo v njeni rdeči barvi, je bilo bolj resnično od resničnosti," so zapisali v Galeriji Equrna.
Z 80. leti minulega stoletja nastop obdobja žalosti
Z začetkom 80. let minulega stoletja se je njeno ustvarjanje iz sreče spremenilo v obdobje žalosti. Rdeča barva je tako postala njena osebna svetloba in ni predstavljala optične ali fizikalne danosti, temveč eksistencialno uteho. Vse njene slike so osebne ter ohranjajo odmaknjenost in rahel nadih tujosti v znanem, je še mogoče prebrati v napovedi razstave.
V 90. letih minulega stoletja je ustvarila cikel Prisotnosti, ki pa ga zaznamujejo svetlomodri in nežni rožnati toni. Kot je umetnica pred leti povedala v intervjuju za MMC, pri tem nikakor ni šlo za racionalno odločitev "v smislu 'zdaj sem delala rdeče, zdaj bom pa svetlo modre slike'. Zgodilo se je samo po sebi. Podobno je temu, ko se človek zaljubi. Nikoli se ne odločimo zavestno, v koga se bomo zaljubili, to se zgodi ali pa se ne. Podobno je s sliko."
Pri sliki je podobno kot z ljubeznijo. Ni stvar razuma. Se zgodi ali pa ne.
Leta 1941 v Ljubljani rojena Metka Krašovec je leta 1964 diplomirala na tamkajšnji takratni Akademiji za likovno umetnost, kjer je pozneje tudi sama poučevala slikarstvo in risanje. Po diplomi je specializacijo za grafiko opravljala na Kraljevem kolidžu za umetnost v Londonu, specializacijo za grafiko pa na Univerzi v Ohiu v ZDA. Umetnica je bila pravzaprav prva v skupini mladih slovenskih slikarjev, ki jim je domača likovna kritika nadela poimenovanje "ekspresivni figuraliki".
Slikarka in grafičarka Metka Krašovec se je od leta 1968 predstavila na več kot 150 samostojnih in 340 skupinskih razstavah doma in v tujini. Za njen najbolj znani cikel veljajo prej omenjene Prisotnosti. Umetnica je za svoje delo prejela množico nagrad, med njimi nagrado Prešernovega sklada (1973), Jakopičevo nagrado (1983) in Prešernovo nagrado za življenjski opus (2017). Umetnica je bila od leta 1979 in do njegove smrti v letu 2014 poročena s pesnikom Tomažem Šalamunom. Umrla je leta 2018 v rodni Ljubljani.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje