Serija fotografij z naslovom Objekt(iv)na, ki je na ogled v Cankarjevem domu, ponuja dve ravni branja. Avtorica Nina Đurđević je za motiv izbrala avto-akt. Svoje telo postavlja v psevdo-erotične položje, simulira podobe iz časopisja in avto-ironično izziva dominantno družbeno percepcijo ideala ženske lepote. Tako kritizira in pričakuje gledalčev odziv. A to udejanja z duhovitim preskokom, saj pozira poleg starega avtomobila in v razpadajoči učilnici, štopa ob cesti in se pojavi v povsem neatraktivnem pejsažu. S širitvijo plana nudi gledalcu obilje jasnih znakov, pri tem pa zavestno objektivizira lastno telo z namenom ironizacije izkrivljenih družbenih vrednot. Foto: Nina Đurđević, iz serije Objektivna, 2009
Serija fotografij z naslovom Objekt(iv)na, ki je na ogled v Cankarjevem domu, ponuja dve ravni branja. Avtorica Nina Đurđević je za motiv izbrala avto-akt. Svoje telo postavlja v psevdo-erotične položje, simulira podobe iz časopisja in avto-ironično izziva dominantno družbeno percepcijo ideala ženske lepote. Tako kritizira in pričakuje gledalčev odziv. A to udejanja z duhovitim preskokom, saj pozira poleg starega avtomobila in v razpadajoči učilnici, štopa ob cesti in se pojavi v povsem neatraktivnem pejsažu. S širitvijo plana nudi gledalcu obilje jasnih znakov, pri tem pa zavestno objektivizira lastno telo z namenom ironizacije izkrivljenih družbenih vrednot. Foto: Nina Đurđević, iz serije Objektivna, 2009
G.R.A.M., Paparazzi (Dennis Hopper & Jack Nicholson), 1997
Avstrijski umetniški kolektiv G.R.A.M. so leta 1987 ustanovili Günther Holler-Schuster, Ronald Walter, Armin Ranner in Martin Behr. »Band« zadnjih deset let ustvarja kot duo (Holler-Schuster & Behr) in dela na različnih poljih umetniškega ustvarjanja: fotografija, film, video, performans in slikarstvo. Njihova najbolj znana opusa sta Paparazzi in Reenactments, ki se ukvarjata s popularnimi ali zelo znanimi vrstami podob, ne glede na njihov izvor (popularna kultura, množični mediji). Podobe so manipulirane, uprizorjene, navajane ali »semplane«. Razstava Reenactmedia bo na ogled v Photonu - Centru za sodobno fotografijo. Foto: G.R.A.M., Paparazzi (Dennis Hopper & Jack Nicholson), 1997
Katarzyna Majak, Enenna - a Wiccan, 2011
Pod naslovom Moč žensk poljske umetnice Katarzyne Majak je predstavljena zbirka 29 barvnih fotografij portretov, ki prikazujejo zdravilke, čarovnice, coprnice, vizionarke, duhovne voditeljice in šamanke. Umetnica je s temi ženskami opravila tudi intervjuje, ki jih je objavila v knjigi in na videu. Njena razstava vrata odpira 7. junija v Slovenskem etnografskem muzeju. Foto: Katarzyna Majak, Enenna - a Wiccan, 2011

Na muzejski ploščadi v Ljubljani se je odviloslavnostno odprtje 7. izdaje festivala sodobne fotografije Fotonični trenutki - Mesec fotografije. Osrednja tema festivala, ki bo ponudil 25 razstav, je Fotografija v javnem prostoru. Odprtje festivala je zaznamovalo tudi odprtje treh festivalskih razstav.

Fotoničnim trenutkom smo sekcijo Foto dneva za en teden odstopili tudi na MMC-ju. Vsak dan boste nov utrinek z ene od razstav pod okriljem festivala našli tukaj.


Sivo območje med javnim in zasebnim

V Galeriji Kult 3000 so odprli razstavo Zipped Worlds: Fotografija v javnem prostoru. Zipped Worlds je projekt dveh partnerjev, Centra za sodobno fotografijo Photon in Trieste Contemporanea, skozi katerega kuratorska skupina (Giuliana Carbi, Susanne Gamauf, Brigitte Konyen in Dejan Sluga) raziskuje nove koncepte javnega in zasebnega, kot so posredovani skozi aktualno rabo fotografskih podob. V projektu sodeluje 15 avtorjev in avtorskih skupin iz različnih evropskih držav, na pričujoči razstavi bo predstavljen le del celostne selekcije.


Zvesti tematikam regije

V Slovenskem etnografskem muzeju so odprli razstavi Zgodba o Balkanu in Sinergija Sarajeva - odsev identitete Evrope v očeh ljudi Sarajeva. Prva želi spodbuditi javno razpravo o skupni zgodovini Balkana ter prispevati k ohranitvi in javni dostopnosti kulturne dediščine te regije. Razstava Sinergija Sarajeva pa je kolektivno umetniško delo, ki je nastajalo na različnih lokacijah v Sarajevu v letih 2012 in 2014 v okviru mednarodnega festivala Sarajevska zima. Projekt je bil namenjen vsem, ki so se želeli identificirati z avtoportretom in podati izjavo, s katero so izrazili svoje mnenje in vizijo o Evropi.

Treba bo v Ljubljano
Letos se bo festival za razliko od prejšnjih edicij osredotočil le na prestolnico, dogajanje pa so zgostili na otvoritveni teden od 2. do 7. junija. Med novostmi letošnjega festivala so večerne projekcije, ki bodo v otvoritvenem tednu potekale v Atriju ZRC SAZU, in pogovori z avtorji. V Jakopičevi galeriji pa je že na ogled razstava češkega fotografa Josefa Koudelke.

Prostor tudi za videoprodukcijo
Poleg tega se je letos festivalu fotografije priključil festival Video in Progress 5: Odsevi preteklosti. Ta bo od 5. do 7. junija potekal Kinu Šiška in bo prinesel izbor mednarodne video produkcije na temo urbane zgodovine in spomina. Umetnica v fokusu je slovenska režiserka in videastka Anja Medved.

Festival Fotonični trenutki je od leta 2008, torej odkar poteka bienalno, največja fotografska prireditev v jugovzhodni Evropi in kot taka tudi vse bolj prepoznaven v tujini. Zanima ga predvsem sodobna fotografija, čeprav z eno od sekcij namenja pozornost tudi temu, kar se je v fotografiji dogajalo v preteklosti. Letos bodo posebno pozornost posvetili prvemu slovenskemu fotografu in fotografskem izumitelju Janezu Puharju, saj mineva 200 let od njegovega rojstva, ter v Atriju ZRC odprli dokumentarno razstavo o njem.