Postavitev Euphoria obenem spominja na klet, v kateri je imel Fritzl 24 let zaprto hčer, in na nadrealistično, zapuščeno kuliso pornografskega filma. "Inštalacija se je rodila iz razmisleka o spolnih ideologijah, v tem primeru množičnih medijev," razlaga Nicolas Ruston. Fritzla je pri tem uporabil samo kot "primer" in ne zato, da bi pritegnil čim več publicitete. Evforija je na ogled v Londonu, kot del razstave De$ire v galeriji Holster Projects.
Televizija kot edina in sveta resnica
Joseph Fritzl bo ostanek svojega življenja preživel v priporu, kazen pa bo služil v psihiatrični ustanovi, je sodišče odločilo marca. "Spolne podrobnosti Fritzlove zgodbe so se prodajale kot kak proizvod, blago, kar je popolnoma v skladu z zakonitostmi tržišča," je Rustonova iztočnica. "Ampak najbolj pritegnil me je podatek, da so se Elizabethini otroci rodili v okolju, kjer je bila televizija, množični medij, njihovo edino okno v svet. Poskušal sem si zamisliti, kako bi bilo, če bi si človek svet lahko razlagal samo s pomočjo televizije. Če bi bili edini sončni zahodi in edina drevesa tisti, ki jih vidiš na malem ekranu. (...) V tem zelo klavstrofobičnem okolju sem skušal ustvariti fantazijski svet. Osvetljava je dojenčkasto rožnata, precej hladna. Hotel sem, da bi bilo vse skupaj hladno in da bi gledalca zmedlo."
Kako resnična so čustva v virtualnem svetu?
Še več, rožnata soba "ponazarja razliko med seksom in pornografijo" ter je obenem metafora za odnos, ki ga imajo ljudje do medijev. "Pomislite na primer na množice ljudi, ki so se utapljali v solzah, ko je umrl Michael Jackson. Nikoli ga niso osebno poznali, a imajo občutek, da so odraščali z njim, da so ga razumeli. To so ljudje, ki imajo na stotine prijateljev na Facebooku. Tovrstni fenomeni me privlačijo."
Razstava De$ire, v okviru katere razstavljajo tudi Daniel Edwards, Noritoši Hirakawa in Alyssa Phoebus, bo na ogled do 10. oktobra. Njen cilj je, raziskati, kako na naše razumevanje in izražanje spolnosti vpliva zasičenost medijev z eksplicitnimi prizori in tematikami.
Razkrečene, razgaljene in ubite zvezde - umetnost?
Precej pozornosti je pritegnil tudi Landmark For Breastfeeding (Mejnik za dojenje), kip doječe Angeline Jolie, delo Daniela Edwardsa, ki je tokrat prvič na ogled v Evropi. (Edwards je sicer v ZDA precej znan po svojih kipih, ki najslavnejše zvezdnice postavljajo v eksplicitne položaje - spomnimo se samo kipa Britney Spears, ki na vseh štirih in na medvedji koži rojeva sina Seana Prestona. Med svoje dosežke šteje tudi skulpturo pozlačenega kakca z zgovornim naslovom Suri Cruise's First Poop, ki naj bi bila njegov komentar na odločitev zakoncev Cruise, prve slike svoje hčerke prodati reviji Vanity Fair. Edwards je očitno fasciniran tudi z "mrtvimi" zvezdami: ustvaril je že egipčansko pogrebno masko Oprah Winfrey, Paris Hilton kot žrtev vožnje pod vplivom alkohola in princa Harryja kot mrtvega vojaka.)
"Voajeristične" fotografije Noritošija Hirakawe z eksplicitnimi prizori spodbijajo utrjene predstave o tem, kaj je sprejemljivo v javnosti in kako soočiti svoj zasebni in svoj javni jaz v okviru seksualne identitete. (Drugače povedano: zanima ga, kaj počnemo v zasebnosti in kaj bi se zgodilo, če bi to počeli v javnosti).
Spodaj je še nekaj eksponatov, ki bodo do oktobra na ogled v Londonu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje