Fotografski projekt Milana Pajka z naslovom Prostori samote sestavljata knjiga in razstava v Moderni galeriji. Fotografije, objavljene v knjigi, se navezujejo na njegova potovanja po severozahodu Afrike, ki jih je Pajk na današnji novinarski konferenci v galeriji označil kot neke vrste ekskurz v lastno bivanje, kot raziskovanje samega sebe. Foto: Moderna galerija
Fotografski projekt Milana Pajka z naslovom Prostori samote sestavljata knjiga in razstava v Moderni galeriji. Fotografije, objavljene v knjigi, se navezujejo na njegova potovanja po severozahodu Afrike, ki jih je Pajk na današnji novinarski konferenci v galeriji označil kot neke vrste ekskurz v lastno bivanje, kot raziskovanje samega sebe. Foto: Moderna galerija

Pajk je svoj projekt označil kot neke vrste ekskurz v lastno bivanje, kot raziskovanje samega sebe, fotografije pa so vsebinsko vezane na prostore severozahodne Afrike. Izmed 69 fotografij, objavljenih v knjigi, je na razstavi v Moderni galeriji na ogled 39 fotografij. Vse slike so nastale na Pajkovih popotovanjih, vendar pa tam ni fotografiral vsak dan, ampak le tedaj, ko je začutil, da je našel točko, ki je bila zanj povod za meditacijo. Nastale posnetke je nato "pustil ležati", lahko tudi več let in se šele nato lotil selekcije. Vsaka slika je tako tudi "refleksija njegove duše".

Intima mora biti črno-bela
Vsak posamezen cikel se začne s Pajkovim tekstom in barvno fotografijo lokacije, kjer so nastali črno-beli posnetki posameznih ciklov. Pri intimni fotografiji namreč Pajk vztraja pri črno-beli tehniki, saj gre pri njej za redukcijo na bistveno. Eseji so objavljeni v slovenščini in v francoskem prevodu. Za francoščino se je odločil, ker so fotografije nastale v frankofonskih deželah.

Likovni kritik Brane Kovič je Pajka označil kot "neizogibno osebnost novejše slovenske fotografije". Dejal je še, da Pajk ni formalističen perfekcionist, ampak ga zanima ideja, ki jo fotografsko realizira. Tudi v knjigo vključene fotografije zaznamuje jasen koncept, ki predstavlja en segment Pajkovega dela. Ob tem je še poudaril, da so fotografske knjige na Slovenskem sicer izjemno redke, in opozoril, da ni zbirke, ki bi bila namenjena tovrstnim knjigam.

Drugič v Moderni galeriji
Milan Pajk (1942), redni profesor na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, je leta 1966 diplomiral na Fakulteti za arhitekturo, gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani. Med letoma 1976 in 1978 je vodil galerijo Focus v Ljubljani. Leta 1980 je skupaj s kolegi ustanovil studio Znak. Do leta 2000 je deloval kot svobodni fotograf na področju mode in oglaševanja. Razstavljal je doma in v tujini. Za svoje delo je bil večkrat nagrajen, leta 1981 je prejel nagrado Prešernovega sklada. Istega leta je tudi razstavljal v Mali galeriji, ki je ena izmed enot Moderne galerije.