Banksy je gverilski umetnik, pred katerim ni varen noben zid na svetu, njegovega imena pa ne pozna nihče. Poleti ga je sicer 'razkrinkal' britanski tabloid, a še zdaj ni jasno, ali so se resnično dokopali do pravega imena ali ne. Foto: Getty
Banksy je gverilski umetnik, pred katerim ni varen noben zid na svetu, njegovega imena pa ne pozna nihče. Poleti ga je sicer 'razkrinkal' britanski tabloid, a še zdaj ni jasno, ali so se resnično dokopali do pravega imena ali ne. Foto: Getty
Banksy, The Village Pet Store and Charcoal Grill, New York
Obiskovalci nenavadne trgovine so morali sami ugotoviti, da ne gre za čisto navadno trgovino. Foto: Getty

Ko je na 7. aveniji v središču New Yorka skupina delavcev par dni postavljala trgovino z malimi živalmi in vanjo trpala kletke in akvarije, se je nekaj mimoidočih pritožilo, da je tako ravnanje z živalmi nehumano. No, ko se je izkazalo, da so v izložbi namesto živih piščančkov piščančji kroketi, je postalo jasno, da je trgovina The Village Pet Store and Charcoal Grill nekakšna potegavščina. Umetniška intervencija iz Velike Britanije, če smo natančni.

Trgovina z "animatroničnimi" živalmi - prvi newyorški projekt razvpitega, a anonimnega umetnika Banksyja, ki je znan predvsem po grafitih - bo do 31. oktobra vsak dan odprta do polnoči. Čeprav se eksponatov ne da kupiti, se obiskovalci nenavadne "galerije" med njimi lahko sprehodijo. V trgovini med drugim lahko najdejo ocvrte ribje palčke v akvariju, robotične zajce z bisernimi ogrlicami, hrenovke (hot doge) pod vročo lučjo in piščančja kroketa, ki - tako je vsaj videti - srebata kečap.

Filozofska plat burke
Vse skupaj pa ni samo duhovita potegavščina, ampak tudi resen "razmislek o našem odnosu do živali in o (ne)etičnosti gojenja živali na farmah", pravi Banksy. Način "invazije" je bil zanj pravzaprav značilen: dokler ga ni razkrinkal New York Times, ni nihče niti slutil, da ne urejajo resnične trgovine (o tem, da je subverzivni umetnik v mestu, so pričali le grafiti, ki so se v zadnjem tednu začeli pojavljati po Manhattnu). Slavnostnega odprtja ali zabave ni bilo, zvedavim mimoidočim pa so delavci odgovarjali samo, da "še niso gotovi".
Na komentarje, da se odmika od svojega razpoznavnega urbanega sloga, banksy odgovarja, da "je umetnost in lahko jo vidite z ulice - torej je še vedno ulična umetnost".

Kaj je v resnici perverzno?
Na pritožbe posameznih mimoidočih, ki jih razstava moti, se ne ozira. "Nekateri niso bili navdušeni nad tem, da morajo na poti v službo videti hot doga, ki se parita. Ampak to ni nič bolj nenaravno kot postopek, po katerem hrenovka sploh nastane."
Ana Jurc