Razstava z naslovom Še nikol nism sanjal, da bi jedu lačn je v Galeriji Europlakat (prvo preddverje Cankarjevega doma) bo na ogled do 11. marca.
Gre za letni cikel četverice razstav, na katerih se vsakokrat predstavi dvojec likovnega kritika in umetnika. Slovensko društvo likovnih kritikov (SDLK) v sodelovanju s Cankarjevim domom (CD) na ta način javnost seznanja z aktualnim dogajanjem na umetnostnem področju in tako sledi svojemu poslanstvu populariziranja likovne umetnosti.
Letos uvedena novost: kuratorka ali kurator cikla
Med letoma 1985 in 1988 so dogodki z naslovom Likovno delo meseca potekali kot predstavitve na mesečni ravni. Z letom 2008 so predstavitve preimenovali v Likovni kritiki izbirajo.
"V letu 2024 uvajamo novost – kuratorko ali kuratorja cikla. Prva bo to vlogo prevzela Maja Kač in bo izbrala štiri kritičarke in kritike, ki jim bo zaupala izbor in predstavitev umetnice ali umetnika. Vsako parno leto bomo v okviru cikla med Slovenskim bienalom ilustracije izvedli še peto razstavo Likovni kritiki izbirajo ... ilustracije," piše o projektu na spletni strani Cankarjevega doma.
Fragmentarnost, konflikt, napetost, tesnoba ...
Kot je ob razstavi Patrika Dvorščaka zapisala Maša Žekš, gre za umetnika, ki ustvarja "presunljiva, tu pa tam šokantna slikarska dela, na katerih je upodobljen družbeni kolaps; v zemeljske odtenke in rožnato barvo odete manifestacije golih teles, ponavljajočih se karikatur, skupkov penisov in vulv, nečitljivih napisov in čačk pričajo o človeškem eksistencialnem nesmislu, posledični sprevrženosti in ambivalentni samodestruktivnosti".
Dvorščakove slike, ki so praviloma monumentalnih formatov, so kaotične in na meji abstraktnega, polne frustracij, grotesknega nasilja, pa tudi erotike. Stvaritve ilustrirajo njegovo zanimanje za paradoksalno človeško naravo, ki je v svoji osnovi destruktivna in obsojena na propad, čeprav teži k redu in varnosti.
Zajemanje duha časa, ki mu vladata dve realnosti
Proces izmikanja zavesti in postopnega rušenja ravnovesja opredeljuje tudi proces gradnje slike. "Ta se namreč začne povsem konvencionalno, s pravilno izrisanimi figurami, korektnimi proporci, smiselno kompozicijo in definiranim prostorom; vsebuje težnjo po nadzoru in ravnovesju. Sledijo koncizna dekonstrukcija upodobljenih motivov, postopna distorzija proporcev, poenostavljanje figur, popačenje poprej izoblikovanih prepoznavnih oblik in načrtna opustitev nadzora," je še zapisala kuratorka razstave. Po njenih besedah slikar v svojih delih nadvse iskreno in ekstazno zajema duh časa, ki mu vladata dve hkratni realnosti: tako rutina kot obscenost ter razpetost med moralne kreposti in hedonizem.
Leta 1995 rojeni Patrik Dvorščak je na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO) diplomiral leta 2017, pet let pozneje pa magistriral s temo Nezavedno in primitivno človeško delovanje. Do danes se je predstavil na številnih razstavah doma in v tujini. V svojem delu obravnava težave družbe in množičnih tvorb, s svojimi platni pa gledalcu razpira vpogled v človeško samodestruktivnost in nesprejemanje odgovornosti. Živi in ustvarja v Ljubljani.
Leta 1993 rojena Maša Žekš je diplomirana kulturologinja vzhodne Azije, umetnostna zgodovinarka in likovna kritičarka. Za spletno platformo Koridor – križišča umetnosti piše kritike razstav in reportaže s področja sodobne likovne produkcije. Od leta 2022 je dejavna kot urednica platformine redakcije Podobe. Skozi čas je sodelovala pri kuriranju razstav v Mestni galeriji Nova Gorica, Miklovi hiši v Ribnici, Layerjevi hiši v Kranju in Likovnem salonu Kočevje. Med drugim sodeluje tudi z ljubljanskima Galerijo Y in galerijo DobraVaga. Je tudi soavtorica projekta Kritiški pose(la)dek, posvečenega sodobni umetnosti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje