Razstava Multiple Realities: Experimental Art in the East Bloc, 1960–1980 je do 10. marca 2024 na ogled v Umetnostnem centru Walker v Minneapolisu. Gre za multidisciplinarni sodobni umetnostni center, ki velja za enega najbolj obiskanih muzejev moderne in sodobne umetnosti v ZDA.
Razstavo približno 250 del skoraj 100 umetnikov iz Vzhodne Nemčije, Poljske, Češkoslovaške, Madžarske, Romunije in Jugoslavije je obrodila petletna raziskava eksperimentalnih umetniških praks v (nekaterih tudi nekdanjih) omenjenih državah. Kustos Pavel Pys ameriškemu občinstvu skozi razstavo predstavlja zgodbo o drznosti in eksperimentalni naravnanosti takratne umetniške srenje v tem delu Evrope.
Stvaritve pogosto prežete z duhovitostjo, humorjem ali ironijo
Razstava predstavlja generacijo umetnikov, ki so se posvečali eksperimentiranju, in prikazuje umetnine, ki jih sicer v ZDA le redko vidijo. "Umetniki, ki so delovali v tem času, so se kljub geografski bližini srečevali z različnimi pogoji vsakdanjega življenja in ustvarjanja ter se soočali z različnimi stopnjami nadzora in pritiskov državnih oblasti. Razstava Mnogotere realnosti, ki sprejema konceptualne ali formalne inovacije in duh avanturizma, osvetljuje načine, kako so umetniki zavračali, zaobšli, se izmikali in spodkopavali uradne sisteme v procesu ustvarjanja del, pogosto prežetih z duhovitostjo, humorjem ali ironijo," piše v razstavnem besedilu.
Na razstavi so med drugim predstavljena dela s področja vizualne umetnosti, performansa, glasbe in materialne kulture. Kot so poudarili v centru, razstava predstavlja izbrane kanonične figure iz te regije, hkrati postavlja v ospredje manj znane ustvarjalce – zlasti umetnice, umetniške kolektive in tiste, ki so raziskovali utelešenje skozi objektiv gibanja LGBTQIA+.
Zgodba o razcvetu umetnosti v vzhodnem bloku
"Razstava, predstavljena kot zaporedje tematskih poglavij, raziskuje razmerja med umetnostjo in politiko ter vloge, ki jih ustanove igrajo v družbi. Kako so se umetniki pogajali o svojem vsakdanjem življenju, v katerem sta se oblast in moč manifestirala skozi nadzor in nadzorovanje? Kaj se lahko naučimo iz produkcije, kroženja in sprejemanja umetnosti zunaj kapitalističnih gospodarstev? Kako so omejitve, praktične ali ideološke, vplivale na možnosti umetniške prakse v tem času? Postavitev Mnogotere realnosti raziskuje te skrbi skozi zgodbo o razcvetu umetnosti skozi skupnost, prijateljstvo in samoorganizacijo," so še zapisali v centru Walker.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje