Dela za razstavo, naslovljeno Was ist Kunst Hugo Ball, so bila prvotno narejena posebej za züriški Cabaret Voltaire, kjer so bila razstavljena lani. V sklopu tokratne razstave bodo na ogled revija Dada, št. 4–5 iz leta 1919, in znana fotografija Huga Balla v kubistični škofovski opravi.
Dadaizem med prepevanjem v škofovski opravi
Razstava, ki bo na ogled do 10. februarja, je predstavljena v suprematističnem slogu in se neposredno nanaša na Zadnjo futuristično razstavo 0.10 v St. Peterburgu leta 1915. V kotu nasproti vhoda, kjer bi vsakdo pričakoval ikono, visi Malevičev Črni kvadrat. Slika s tem prevzame mesto ikone in postane, kar je bila od nekdaj: temeljna sodobna ikona.
Direktor Cabareta Voltaire, Adrian Notz, je ikone označil za ritualno orodje, ki ne predstavlja svetosti, pač pa njeno bistvo, in vodi neposredno do božanstva. Ikone se po njegovih besedah kot ritualno orodje močno približajo tistemu, kar je Hugo Ball poskušal doseči z dadaizmom. Dadaizem ni bil ne slog ne umetniško gibanje, temveč gesta, za katero je menil, da mu bo odprla vrata v mistične vpoglede. Pojem dadaizma si je Ball izmislil neko noč, ko je v škofovski opravi prepeval fonetične pesmi.
Skupino Irwin, ki razstavlja od leta 1983, sestavljajo Dušan Mandič, Miran Mohar, Andrej Savski, Roman Uranjek in Borut Vogelnik. Z glasbeno skupino Laibach in gledališčem Sester Scipion Nasice so irwini konstitutivni član gibanja Neue slowenische Kunst (NSK).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje