Razstavo z naslovom Če nas zabodeš, ali ne krvavimo? je pripravil rezidenčni umetnik galerije Ali Cherri. Leta 1976 v Bejrutu v Libanonu rojeni umetnik sicer deluje v Berlinu in Parizu.
Cherri je med raziskovanjem galerijskih arhivov je sam odkril poročila o vandaliziranih slikah, pri tem pa ga je presenetil čustveni odziv javnosti, piše The Guardian. (Naslov razstave If you prick us, do we not bleed? je sicer izposojen iz Beneškega trgovca Williama Shakespeara.)
Poškodbe slik kot rane, konservatorji kot kirurgi
V časopisnih člankih so namreč poškodovanje slik pogosto primerjali z ranami, konservatorje galerije pa s kirurgi. Cherri je na splošno zaznal tudi željo po ozdravljenju in to, da ljudje težijo k temu, da se poistovetijo z umetniškimi deli, ko namigujejo na travmo in stisko.
Postavitev vključuje različne medije, kiparske instalacije, ki predstavljajo različne vidike vsake slike in njeno življenje po vandalizmu. "S preobrazbo vsakega poškodovanega dela v vrsto predmetov nas Cherri opomni, da po izkustvu nasilja nikoli nismo zares enaki," so zapisali v galeriji.
Ali Cherri pri svojem umetniškem ustvarjanju pogosto uporablja skulpture, film in instalacijo, da bi ugotovil pomen zgrajenega okolja in njegove zgodovine. Arheološke relikvije in najdišča pogosto uporablja kot izhodišče za raziskovanje procesov izkopavanja, selitve in muzejske klasifikacije predmetov, živalskih artefaktov, podob in njihovih pripovedi.
Razstava je v londonski Narodni galeriji na ogled do 12. junija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje