Foto: EPA
Foto: EPA

Od Dubuffetove retrospektive leta 1973 umetnikova dela tudi po zaslugi velikodušnih donacij vse bolj polnijo velike mednarodne zbirke. Razstava popelje po celotnem opusu umetnika, od prvih vidnejših likovnih ustvarjanj v 40. letih 20. stoletja do njegovih že povsem izoblikovanih serij, ki so nastajale v letih pred umetnikovo smrtjo leta 1985.

Foto: EPA
Foto: EPA

Umetnik, ki se je rodil leta 1901 v francoskem pristaniškem mestu Le Havre, je začel po drugi svetovni vojni razstavljati slike, ki so se upirale utrjenim likovnim smernicam. Principi klasične lepote in akademsko uveljavljeno tehnično znanje ga niso zanimali, pravo pristnost je prepoznal v surovem umetniškem izrazu. Zavračal je uveljavljene norme, prepričan, da te zavirajo avtentični izraz in s tem tudi pristno doživljanje slike. Z odmikom od ustaljenega je želel slikati pristnost vitalnosti življenja. "Želim, da bi ljudje moje delo videli kot rehabilitacijo zaničevanih vrednot in ... goreče praznovanje," je nekoč dejal.

Skozi celotno kariero je sledil iskanju te pristnosti, pri tem pa uporabljal različne medije – od slike in risbe, do kolaža in litografije, od skulpture do performansa. Nenehno je preverjal kompozicijske strategije in na novo vzpostavljal svojo paleto. Stalnica njegovega opusa pa je predstavljanje novih in osveženih perspektiv in s tem povezano zavračanje konvencionalnega. Prav ta poudarek je v središču razstave v Bilbau, ki nosi podnaslov Goreče praznovanje.

Foto: EPA
Foto: EPA

Muzej v Bilbau so odprli 18. oktobra leta 1997, stavbo pa postavili po načrtih kanadsko-ameriškega arhitekta Franka Gehryja.