Robert Černelč: Asistentka II., 2021, akril na platno. Foto: Galerija Equrna
Robert Černelč: Asistentka II., 2021, akril na platno. Foto: Galerija Equrna

Razstava njegovih del, naslovljena Enter the void (V praznino), je na ogled v Galeriji Equrna.

Suspenz pričakovanja v njegovi postavitvi "prihaja od zunaj, iz prostora, ki na sliki ni prikazan, je pa implicitno navzoč. Siegfried Kracauer je ugotavljal, da filmi vedo nekaj, česar mi ne vemo, in da je v njih nekaj skrito, kar se da odkriti." "Iz te točke stališča izhaja razmerje med gledalcem in upodobljenim, ki je nestabilno in nepredvidljivo in to je tisto, kar me najbolj zanima," je še dejal.

Vstop v digitalno drobovje slike
Na zadnjih slikah so po njegovih besedah v ospredju teme in motivi čakanja, opazovanja, stanja, zrenja, neke vrste stanja zaustavljene in preusmerjene pozornosti, ki je v postdigitalni dobi fragmentirana na multiple "ekrane". Ne zanima ga pikselacija, ampak vstop v digitalno drobovje slike, kjer je konkretnost podana kot abstraktna informacija.

Robert Černelč: Smiley – Nosferatu 1922, 2022, akril na platno. Foto: Galerija Equrna
Robert Černelč: Smiley – Nosferatu 1922, 2022, akril na platno. Foto: Galerija Equrna

Černelč (1970) je diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani (ALUO), tam tudi magistriral, pozneje pa zaključil še magistrski študij filmske režije na AGRFT-ju. Od leta 2015 predava na ALUO in AGRFT-ju.

S svojimi slikarskimi, video in filmskimi deli je sodeloval na vrsti razstav in festivalov doma in po svetu. Leta 1999 je dobil študentsko Prešernovo nagrado za slikarstvo, leta 2000 nagrado Majskega salona.

Za kratki igrani film Črvi je leta 2004 na Festivalu slovenskega filma dobil nagrado vesna za debitanta leta, leto pozneje na Filmskem festivalu Zlin na Češkem pa nagrado za najboljši kratki film. Leta 2005 je dobil Čermeljevo nagrado. Posnel je tudi celovečerni igrani film Ptičar (2022).

Razstava se zaključi 30. septembra.