Zgodovina ga je nekoliko pozabila, zato njegovo vlogo v ospredje postavlja razstava v Parizu.
V Musée du Luxembourg je na ogled razstava z naslovom Léon Monet, ki osvetljuje vlogo in vpliv, ki ga je imel Claudov brat na vzpon njegove kariere. Kustosinja Geraldine Lefebvre je več kot tri leta raziskovala Léonov prispevek k umetniškemu gibanju, ki je (sicer iz posmehljivih namenov) dobilo ime prav po Claudovi znameniti sliki Impresija: sončni vzhod iz leta 1872.
Léon je namreč že zelo zgodaj začel verjeti v umetnost svojega brata. Kot se v Franciji še niso zares menili za impresioniste (navsezadnje so bili nanje prvi pozorni ameriški in angleški kupci, ki so se jim ugodni nakupi tedaj še neznanih slikarjev neverjetno obrestovali), je Léon kar sam na dražbah kupoval bratove slike in tako pripomogel k dvigovanju njegovega ugleda. "Zbiral je, kupoval je na dražbah, na razprodajah. Kupoval je dela impresionistov, ne le bratovih, ampak je (prek njega) spoznal novo generacijo impresionistov. Sisley, Pissaro, Renoir so si bili namreč s Claudom Monetom zelo blizu. Skupaj so slikali," je po poročanju portala Euronews dejala kustosinja Geraldine Lefebvre.
Léon je nekaj bratovih slik obdržal, nekaj pa jih je vrnil bratu. Vendar bil je več kot le zbiralec, pravi kustosinja. "Očitno je bil ključna figura in del precej širše mreže, ki je bila odločilna za Monetov uspeh," pravi kustosinja in poznavalka impresionizma v Narodni galeriji Škotske Frances Fowle. "Ta razstava je zelo pomembna, saj Léona Moneta vrača v zgodbo Clauda Moneta," še pravi.
"Pomislili bi nemara, da je Monet uspeh dosegel sam, ampak v resnici se je zanašal na mrežo zbiralcev, podpornikov, trgovcev. Kot kaže, je bil Léon v tem ključni člen in nekako spregledan, s to razstavo pa na novo odkrit," dodaja Fowle.
Na razstavi je mogoče videti približno sto del, med njimi nekaj v javnosti še nerazstavljenih risb Moneta, Sisleyja, Pissarra in Renoirja. Tu so tudi japonske grafike, arhivsko gradivo in družinske fotografije. Na ogled je tudi skicirka 15-letnega Clauda, ki je bratu leta pozneje pustil sporočilo, ko jo je ta leta 1893 kupil. "Spomin na otroštvo, mojemu ljubemu bratu."
Skicirka razkriva genialnost Clauda Moneta, mladostnika, "ki bo nekoč postal velik umetnik in najslavnejši predstavnik impresionistične umetnosti," je dejala Lefebvre.
Med prvič predstavljenimi deli je tudi v uvodu omenjeni portret brata, ki ga je kustosinja Lefebvre iskala skoraj dve leti. Nastal je torej v letu 1874, ko se je Claude prvič predstavil na razstavi, Léon pa je naredil prve poslovne korake v Rouenu. Po izročilu družine naj bi Claude portret naslikal na prostem, dokončati pa ga je imel namen v ateljeju. Ko sta sliko videla Renoir in Sisley, sta prijatelja prigovarjala, naj jo pusti takšno, kot je. Vendar se Monet ni strinjal in je delo skril. Pozneje je dal sliko Léonu, ki pa je ni sprejel, ker mu menda ni bila všeč. "Vprašamo se, zakaj. Morda zato, ker je bil portret videti nedokončan," razmišlja Lefebvre.
Brata Monet sta se sčasoma oddaljila in sprla do te mere, da v poznih letih nista več govorila. Njuna vez se je začela krhati, ko je Claudov sin Jean zaradi izpostavljenosti kemikalijam v Léonovi tovarni zbolel za neozdravljivo respiratorno boleznijo. Ko je Léonova hči Adrienne zbolela za isto boleznijo, je ta nečaka Jeana obtožil, da jo je okužil in ni želel priznati toksičnosti kemikalij, ki sta jima bila izpostavljena v njegovi tovarni. Jean je umrl leta 1914 in Léonova družina ni bila povabljena na pogreb, brata pa nista nikoli več spregovorila.
Léon je umrl tri leta pozneje, star 82 let. V pismu njegovi vdovi je Claude tedaj zapisal: "Obžalujem, da še zadnjič nisem mogel videti brata in mu reči, naj pozabi vse, kar naju je razdvojilo."
Razstavo so odprli 15. marca in bo na ogled do 16. julija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje