Času nepotrpežljivih odjemalcev in kričečih podob odgovarja s krhkimi izrezankami, ki dovolj pozornega gledalca nagradijo s čarobnim svetom mnogoterih podob.
Razstavo, ki so jo v UGM-u pripravili v sodelovanju z Obalnimi galerijami Piran, odpirajo danes, na ogled pa ostaja do 25. februarja. Umetnica predstavlja dela, ki so nastala med letoma 2018 in 2022, razporejena pa so v različne tematske cikle: Ikone, Relikvije, Portreti, Tapiserije, Korespondenca in Mape. Vse skupaj povezuje v zgovoren naslov Norec. Kot je v spremnem besedilu zapisala kustosinja razstave Majda Božeglav Japelj, je v Tarotu vseprisotna figura naselila tudi magični svet Larinih podob.
“Avtorica ga upodablja kot počlovečeno živalsko bitje, volkec, ki v svojih številnih preobrazbah vstopa v kompleksno zaporedje dogodkov na stenskih in prostorskih tapiserijah, v filigransko stkane reliefne papirnate strukture, v mehko izvezene podobe na platnu in risbe.”
V filigranskem papirnem prepletu
Umetničine izrezanke so v osnovi večinoma krožno zasnovane. Pripoved se kot svet odpira navzven ali pa morda gosti proti središču slike, kamor našo pozornost vodijo krhke plasti papirja. Običajno gre za monokromne podobe, kjer je težko določiti, kje se linija ene papirnate forme konča in kdaj preide v novo. To je zgoščen splet, kjer se zdi, da drobceni lističi prehajajo v krila žuželk, ali pa hibridna bitja v zgoščen preplet vitičevja. Vse forme preraščajo druga v drugo, se transformirajo, izraščajo in vračajo nazaj. “V gledalcu vzbujajo nasprotujoča si čustva,” zapiše kustosinja. “Neprikrito občudovanje se izmenjuje z občutkom nelagodja, saj s subtilno eleganco na neki način razkrivajo nadvse kruta dejanja: na pol prerezana, s sulico prebodena ali celo razčetverjena živalska telesa, katerih posamezni kosi se lahko zatem pojavijo v drugem ciklu.”
Gre za prastaro umetniško čudenje nad pogosto neubesedljivimi skrivnostmi življenja in čarobnostjo transformacije, a tudi premislek o našem odnosu do sveta. Z besedami kustosinje gre za stvaritve, ki "namigujejo na generično in spremenljivo moč umetnosti; so kot nekakšni talismani, žive entitete, z magično sposobnostjo vplivanja, preoblikovanja posameznika in s tem celotnega sveta."
Slikarka in ilustratorka Lara Jeranko Marconi (Koper, 1984) se je likovno formirala na beneški akademiji lepih umetnosti. Na 52. beneškem bienalu je imela priložnost sodelovati s priznanim umetnikom Raymondom Pettibonom. Svojo prvo osebno razstavo v Sloveniji je postavila v Galeriji Insula v Izoli leta 2008. Deset let pozneje je v koprski Galeriji Loža sodelovala na mednarodni skupinski razstavi Maravee Mind.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje