Ob sliki francoskega slikarja iz njegove znamenite serije senenih kopic sta spregovorila o podnebni problematiki v Nemčiji.
Policija je oba pridržala
V nagovoru, ki je bil posnet in je prek spleta v nekaj urah dosegel več deset tisoč ljudi, je petindvajsetletna aktivistka Mirjam Herrmann povedala, da je, medtem ko se dogaja podnebna katastrofa, "to, česar se bojimo, paradižnikova juha ali zmečkan krompir na umetnini".
Dodala je, da umetnina ne bo vredna nič, ko se bomo primorani boriti za hrano in da jo je strah tega, da znanstveniki lakoto napovedujejo že za leto 2050. Policija je oba pridržala.
S somišljenikom sta izvedla aktivistično intervencijo nad Monetovo umetnino iz serije senenih kopic, ki je bila leta 2019 prodana za 111 milijonov dolarjev.
Platno je zavarovano s steklom
Umetnik je v omenjeni seriji, ki obsega 25 del, senene kopice slikal ob različnih urah, letnih časih in vremenskih razmerah. Kot so za New York Times sporočili iz muzeja, je umetnina zaradi zaščitnega stekla ostala nepoškodovana in bo kmalu znova na ogled.
"Je umetnost vredna več kot življenje? Več kot hrana?"
Do podobne intervencije je prišlo sredi oktobra, ko sta članici aktivistične skupine Just Stop Oil v znamenito sliko Sončnice nizozemskega slikarja Vincenta van Gogha v londonski Nacionalni galeriji zalučali paradižnikovo juho. Tudi v tem primeru ni prišlo do poškodovanja umetnine, so sporočili iz galerije.
21-letna Phoebe Plummer, ki jo je spremljala 20-letna Anna Holland, je po akciji navzočim povedala: "Je umetnost vredna več kot življenje? Več kot hrana? Več kot pravica? Vas bolj zanima varovanje slike kot varovanje planeta in ljudi?"
"Življenjske stroške narekujejo fosilna goriva – cena življenja vsak dan postaja nevzdržna za milijone premraženih, lačnih družin – ne morejo si privoščiti niti, da bi si pogreli pločevinko juhe."
Okrožni sodnik Tan Ikram je aktivistke izpustil pod pogojem, da na javnih mestih pri sebi ne nosijo barv, razpršil z barvami ali lepila.
Just Stop Oil je pritegnil pozornost in kritike zaradi svojih radikalnih taktik, vključno s ciljanjem na umetniška dela v muzejih. Julija so se aktivisti prilepili na okvir zgodnje kopije Zadnje večerje Leonarda da Vincija v londonski Kraljevi akademiji za umetnost in na The Hay Wain Johna Constabla v tamkajšnji Narodni galeriji.
Podobno so se italijanski aktivisti gibanja Zadnja generacija prilepili na zaščitno steklo Boticellijeve slike Pomlad, se priklenili na ograjo v kapeli Scrovegni v Padovi in protestirali ob antični plastiki Laokoontova skupina v Vatikanskih muzejih.
Poleg naštetih The Guardian izpostavlja še gladovno stavko članov gibanja pred Reichstagom v Berlinu in protest, v katerem so se številni člani prilepili na nekatere izmed najbolj prometnih cest v Nemčiji.
Organizacija obtožuje nemško vlado, da ignorira vsa opozorila in s tem vodi državo v propad. S svojim imenom sporočajo, da so predstavniki zadnje generacije, ki lahko prepreči družbeni razkroj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje