Kot ob razstavi piše kustosinja Sara Nuša Golob Grabner, je posebnost fotografije Urše Pečnik "neizpodbiten ženski pogled, ki se ne pri fotografinji in ne pri modelih ne podreja moškim fantazijam, temveč izriše prostor za žensko seksualnost v kombinaciji z individualno feminilno izraznostjo, pripovednostjo in fantazijami." Avtorico zanima drzna, surova in eksperimentalna estetika s številnimi elementi campa.
"Na fotografijah Urške Pečnik ne vidimo retuširanih teles in klišejskih ekscesov. Fotografinja modo spretno kombinira s kontrasti med retro elementi/futurizmom, religiozno estetiko/seksualnostjo, običajnimi mestnimi prizori/eleganco, naravo/luksuzom. To ustvari nepričakovano in razgibano vizualno udarnost, ki je ob delu za oblikovalce, znamke, modne tedne in revije zlahka prepoznavna zaradi svojega nekompromisno unikatnega sloga," še beremo v razstavnem besedilu.
Podobe Urške Pečnik nagovarjajo s fototapet, ki pa jih kombinira z zlatimi okvirji, s čimer v dialog postavlja oglaševalsko in umetniško stran fotografije, s tem pa razmišlja tudi o njeni vlogi v zgodovini. Kljub nemara dolgo časa ali pa mestoma še vedno podcenjujočemu vrednotenju modne fotografije v razmerju do drugih vrst vizualnega ustvarjanja, je ta od samih začetkov neločljiva od umetniške fotografije. Ves čas se je razvijala vzporedno z drugimi fotografskimi zvrstmi. Modna podoba ima najprej v mediju ilustracije vsaj več kot poldrugo stoletje dolgo zgodovino – modne ilustracije sta že v poznem 19. stoletju objavljala Vogue in Bazaar. Pozneje so se, kot zapiše kustosinja, te razvile v konceptualno in estetsko dodelane editoriale, ki niso predstavljali le novih kreativnih dosežkov visoke mode, temveč skozi kombinacijo le-te in fotografije pripovedovali zgodbo.
Modna fotografija je po zaslugi fotografov, kot so Ellen von Unwerth, Corinne Day, Tim Walker, Peter Lindbergh, Richard Avedon in Helmut Newton, vstopila tudi v galerijski prostor. Newtona ne omenjamo le kot enega od velikih, po njem je poimenovana tudi regionalna platforma za modno fotografijo HELMUT, ki jo je ustanovila prav Urška Pečnik, ki s fotografom deli z erotiko nabito provokativno fotografijo.
Vizualna umetnica Urška Pečnik (1991) je leta 2014 diplomirala na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, nato pa magistrski študij na področju fotografije nadaljevala na Accademia di belle arti di Brera v Milanu. To jo je pripeljalo do dela v tamkajšnji fotografski agenciji. Sodeluje s številnimi slovenskimi ter tujimi modnimi oblikovalci, umetniki in platformami. Leta 2021 je prejela nagrado Elle Style Awards v kategoriji mladi talent. Njeno delo je bilo objavljeno tudi v reviji Vogue.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje